• tvåbarnsmor89

Billigt litet bröllop?

Ja vi går i tankarna att gifta oss.
    Dock skulle vi vilja ha ett litet intimt och billigt bröllop.
    alt 24vuxena och 11 barn(17-1år) eller  16 vuxena och 5 barn(9-1år)

Efter som vi förhoppningsvis väntar smått i dec i gen har vi funderat på att slå i hopp bröllop och dop nästa vår
    men vad skulle ni räkna på att ett sådant här bröllop kostar
    Ringarna ska vara i titan(måste mannen ha nu ring?)

enkel mat(ej catring)

Vi ska ha köpt tårta(faste en enkel variant)

Jag hatar nämligen att stå i centrum så detta med dop/bröllop är inte min grej men vill ju såklart gifta mig med mannen i mitt liv. Så där av vi vill ha ett enkelt bröllop utan massa krimskrams åh dans osv...           

• Svar på tråden Billigt litet bröllop?
  • mammaSöt

Drop in brällop på skansen var skit coolt, du tar med de gäster du vill, man kan köpa picknickorgar på plats, samt tårt och allt man behöver, sen istället för dans blir det gå runt å se djur med barnen, livemusik finns samt champangebar :)

i år är det den 9 juni, så vinter blir de inte direkt

• sweasmamma

jag och min man gifte oss utomhus...  kom en man från kommunen som vigde oss. vi hade våra närmsta med och det va uuuunderbart väder.. 1 juli 2008 

vi fixade lite enkel plockmat samt tårta,champange och vin(jag va gravid med dottern så jag drack ej ) =)

det kostade inte många kronor och vi va sååå nöjda 

• Malena C

Vi hade kyrkbröllop i en kyrka 200 meter hemifrån och så grillfest på kvällen i vår trädgård. Tre olika potatissallader klara från dagen innan och så en god vän som skötte grillen. Stereon på terassen och ett par lånade partytält för säkerhetsskull. Vi hade bekanta som ägde ett kafé och vi fick låna en del av deras utemöbler ett par dagar.
    Tårtan bakade jag själv men det kostar ju ingen förmögenhet att köpa. jag valde att inte ha brudbukett men en av gästerna till kyrkan sprang och köpte några blommor från ett snabbköp i närheten eftersom hon sett en bukett som passade min klänning där. Det blev jättefint.

• Mariella81

Vi gifte oss i rådhuset i våras. Vi hade bara våra föräldrar med oss. Efter vigseln bjöd vi på smörgåstårta och tårta ooch sen åkte vi till Göteborg över helgen. För mig som inte heller gillar att stå i centrum var det perfekt.

Kan säga att vi verkligen inte la ut några stora summor i bröllopssammanhang men vi landade nånstans runt 10000. Då är kläder, hotell, mat och ringar (titan) inräknat.

• fesun

Vi hyrde en enkel lokal, min mamma sydde min klänning och min svägerska gjorde maten, med allt inräknat tror jag det kostade runt 10 000, och det med ringarna inräknade. Vi var ca 35 st

• Mariella81

Just det, blommor hade jag också. Köpte veckans bukett i blomsteraffären. Fick en jättesöt bukett för runt 150:-.

• upponerw

Vi la 6000 kronor. Tycker heller inte om att stå i centrum. Utomhus bröllop vid havet med grillning och hembakade paket till dessert. O

• tvåbarnsmor89

ingen annan som haft ett litet bröllop eller planerar ett?

Vad la ni pengar på och hur mycket

hur många gäster osv?

Svar på tråden Billigt litet bröllop?