• Isbit
    Äldre 12 Feb 13:15
    9495 visningar
    16 svar
    16
    9495

    Stuga på Öland

    Vi tänkte åka till Öland i sommar med tre små barn. Vi känner inte till Öland alls.
    Nån som har nåt tips på en kanonstuga att hyra?!
    Eller ett fint ställe?

    Vi är lite av enstöringar så vi vill gärna ha det lite privat

  • Svar på tråden Stuga på Öland
  • Äldre 12 Feb 14:02
    #1

    Tycker ni ska campa på den första camping som finns vid brofästet. Helt underbar camping. Gångavstånd till Ölands djurpark!

  • Isbit
    Äldre 12 Feb 14:35
    #2

    Men inte camping! Usch 
    Så mkt folk

  • mosa
    Äldre 12 Feb 14:45
    #3

    Ska man uppleva öland så som jag är van att uppleva det så ska man inte bo på en camping med gångavstånd till djurparken. Dock kan det vara ett roligt ställe att gå på en dag. Men mer än så är det inte.

    Vi i familjen har en stuga i färjestaden (lite utanför) Där bor vi precis vid en stor äng, och på andra sidan gatan kan man se kossorna gå omkring;) Har bott på Öland varje sommar hela mitt liv. Jag gillar nästan varenda del av öland men vill ni ha tillgång till lite mer shopping och händelser så ska ni bo i närheten av färjestaden eller borgholm. Men jag tycker inte att det spelar någon roll vart man bor. Kör bil och åk runt hela ön och hitta era små smultronställen. Öland är så vackert och underbart. Fin natur och mycket konst, hantverk små mysiga caféer, goda matställen och vackra stränder (då menar jag inte böda) osv. 

    För så som öland framställs i serien bödasand t.ex. Det är INTE Öland för mig haha =P

    Så jag tycker att ni ska satsa på att försöka hitta en stuga som privatpersoner hyr ut. INTE camping. =) kanske finns på blocket? söksöksök. :)

    TIPS: åk till böda hamn, där av de ett litet rökeri där man kan sitta utanför och äta färka rökta räkor rökt fisk och så vidare. Underbart.

  • Äldre 12 Feb 14:57
    #4

    Ok inte camping.. Det finns säkert många stugor på Öland ni kan välja på.
    Undrar om det inte finns en sida på nätet som heter typ "hyrstuga.se" annars kan du ju kolla på blocket!

  • Invers­able
    Äldre 12 Feb 15:07
    #5

    Om du googlar på "stuga Öland" får du upp massor av alternativ och sajter där du kan hitta stugor. Det finns massor av privata stugor att hyra på Öland så det borde vara det minsta problemet.  Personligen tycker jag södra Öland är mysigare än norra Öland men det är ju bara min personliga smak. Att hitta en stuga avskilt borde inte vara svårt alls, sen beror det ju på hur nära man vill ha till affär etc. Läs på lite om Öland och bestäm er sen var ni vill söka stuga nånstans. Ska ni vara där under högsommaren är det nog vettigt att boka så snart som möjligt.

  • Isbit
    Äldre 12 Feb 15:20
    #6

    Jo jag letar stuga på blocket men jag vet ju inget om Öland så det var därför jag ville ha tips på var på Öland det är bättre eller mindre bra eller nåt annat man ska tänka på 

  • Äldre 12 Feb 15:24
    #7

    Vill ni ha fina sandstränder så finns dom flesta på norra Öland.

  • Äldre 12 Feb 15:44
    #8

    Ja den finaste stranden har dem i norr!

  • Äldre 12 Feb 15:45
    #9

    Har du kollat Ölands hemsida?

  • Äldre 13 Feb 10:22
    #10

    Och man behöver inte åka till Böda sand och trängas.Det finns många andra minst lika fina sandstränder i norr.Där slipper man dessutom alla glasskiosker, minigolfbanor och annat som ungarna ska tjata om.

  • Isbit
    Äldre 13 Feb 13:39
    #11

    Näe vi vill verkligen inte trängas så håller mig nog ifrån Böda sand
    Är Borgholm den största staden?
    Så det är där man shoppar?

  • Äldre 13 Feb 13:58
    #12

    Nej du har även Färjestaden!!

  • Iwy
    Äldre 13 Feb 14:05
    #13

    Vilka veckor är det aktuellt?

  • Äldre 13 Feb 14:16
    #14

    Jag skulle hålla mig borta från området kring Färjestaden och Borgholm. (Även om Borgholm är trevligt att besöka någon gång). Idel husvagns-publik med foppatofflor, magväskor och skrikiga ungar.
    Håll er på norra sidan, kolla upp bondgårdar och B&Bs- finns ibland stugor att hyra i anslutning.
    Jag skulle för mitt liv aldrig sätta mig på Böda- även om stranden och vattnet är fint.

     

  • Isbit
    Äldre 13 Feb 17:35
    #15
    Iwy skrev 2012-02-13 14:05:40 följande:
    Vilka veckor är det aktuellt?
    v 32 tänkte vi.
    TEDDEN skrev 2012-02-13 14:16:30 följande:
    Jag skulle hålla mig borta från området kring Färjestaden och Borgholm. (Även om Borgholm är trevligt att besöka någon gång). Idel husvagns-publik med foppatofflor, magväskor och skrikiga ungar.
    Håll er på norra sidan, kolla upp bondgårdar och B&Bs- finns ibland stugor att hyra i anslutning.
    Jag skulle för mitt liv aldrig sätta mig på Böda- även om stranden och vattnet är fint.

     
    jaså inte Borgholm? hmm Okej
  • Äldre 9 Feb 11:39
    #16
    To rent a cabin , check out stugsommar.se
Svar på tråden Stuga på Öland