• Ingelmark

Hjälp med äl test

Heej,

Jag har ätit pergotime nu för ca 1 vecka sen och har gjort ÄL test sen i måndags.
    Alla har visat negativt och igår eftermiddag var det neg också imorse var det POSITIVT!!
    Mös till det med sambon direkt.... =)

Men nu på eftermiddagen är det negativt igen =/

Varför? Hade jag inteäl imorse tro?       

• Svar på tråden Hjälp med äl test
  • Pimpinellan

Vissa har så kort tid det visar positivt så det är bara några timmar det ger utslag. Räkna med äl du,men inte i morse för testet visar ju positivt minst 12 timmar innan (beror på test).

• Ingelmark

Igår gjorde jag test vid 16 tiden sen var vi inte hemma förens inatt och då
    gjorde jag inget test sen vakna jag halv 7 och gjorde ett test kan det då varit på "slut tampen"

Borde kanske mysa till det nu direkt igen?

(clearblue) testar jag med       

• Pimpinellan

Vet inte hur kort innan just CB kan visa positivt-läs på paketet. Men sex en gång till skadar ju inte! Flört

• Kämpavidare2012

Hej!
    JAG BRUKAR ALLTID TA ÄGGLOSSNINGSTEST NÄR JAG KISSAR ANDRA GÅNGEN PÅ DAGEN!
    JAG TOG MORGON URIN I BÖRJAN OCH DET VISADE INTE RÄTT, SÅ SLUTAT TA MED DET FÖRSTA URINET OCH TAR I STÄLLET ANDRA GÅNGEN PÅ DAGEN! :D 

SÅ DU HAR SÄKERT ÄGGLOSSNING!

KOLLA GÄRNA IN MIN BLOGG

ONSKANOMATTBLIGRAVID.BLOGG.SE       

• Ingelmark

Förlåt om jag är sååååå korkad.. men jag försåtr fortf. inte om man har stegring 24-36 timmar borde då inte
    testet fortf. visa pos? 

• Bengalen

Testet visar positivt 24-36 timmar innan ägglossningen. Det är då man har en LH-peak som ger utslag på testet. Därefter går LH-nivån ner och ägglossningen sker. 

• Dags for en liten

Jag hade precis likadant som du. Eftersom att jag gjort en ivf så fick jag tillfälle att fråga läkaren direkt.

Han sa att det är rätt så ovanligt med en kort stegring. Men fullt möjligt! Och det innebär inte att ägglossningen är sämre på något vis. Utan att man bara har en kortare stegring - som jag förstod kunde längden på stegringen variera per cykel.

Så var inte orolig. Det är fullt normalt. Testet fungerade fint. 
    Jag använde oxå clearblues digitala test.

Lycka till! Hoppas att ert mys gav resultat =)

• Kämpavidare2012

Alltså forst när jag tog äl test så tog jag med morgon urinet då fick jag  negativt men kände ju att jag hade ont så tog när jag kom hem från jobbet samma dag då fick jag positivt så jag tror det beror lite på när på dynget du tar ägglossningstetsen så visar dom olika. så nu har jag börjat med att ta andra gången på dagen när jag kissar. och inte ta flera på samma dag utan får jag positivt så är det positivt då testar jag dagen efter sen nästa gång.

• Ingelmark

Imorgon gör jag andra gången jag kissar och endast ett test om dagen... TACK!! Underbara ni

• Kämpavidare2012

Hoppas det va till någon hjälp. :) fu kanske har en annan tid på dygnet som funkar för dej men de funkar bäst för mig :)

• Ingelmark

Klart värt att prova ... Förväntar mig inte ett plus första månaden men någonstans en bit in i min själ sååå hoppas man ju jätte mycket *i smyg*

• Ingelmark

Din blogg ligger nu bland mina andra bloggar som jag dagligen tittar förbi =)

Hoppas vi plussar om 2 veckor =) 

• Ingelmark

Spännande... tror jag kommer vara ett nervvrak i 2 veckor... samtidigt står det
    att man kan testa 4 dagar innan mens.. som borde komma runt den 24/2 men fyller år den 26 så vill inte kolla
    innan det men kommer ju vara så nervös så kanske bättre att få det ur världen innan...

• Kämpavidare2012

Jag har också 24 :D Men jag kollar aldrig med gravtest min mens är alltid så punktlig tyvärr :/  jag vill inte få ett negativt resultat så då vill jag hellre mesen ska komma. men en gång  kom den två dagar sent och jag va så glad för jag va säker på jag va gravid eftersom den alltid kommer när den ska annars men ej den gången. :/

• Ingelmark

Jag tror jag ska försöka vänta ut det några dagar.. men samtidigt hade det varit en sån LYCKA!
    Bättre födelsedagspresent får man leta länge efter 

Svar på tråden Hjälp med äl test