• Anonym (suck)

Jag vill få tillbaka min lust!!

Jag är 30 år gammal, lever i en relation sedan 3.5 år. Vi har två barn, en på 2,5 år och en på 3 månader.

När vi träffades hade vi mycket sex, men ja, tre månader in i förhållandet blev jag gravid. Sexlusten under graviditeten var INTE bra, mellan graviditeterna var den dålig men ändå befintlig, nu efter denna graviditet så har jag NOLL sexlust.

Alltså verkligen noll, jag blir inte upphetsad av nånting, vare sig sambon, porrfilm eller onani. Jag har försökt leka på egen hand, händer ingenting. Jag har kunnat få orgasm totalt två gånger, och det fick jag kämpa hårt som fan för, var inte ens kul till sist.

Förut har jag blivit upphetsad av porrfilmer men inte längre. Det har liksom varit ett säkert kort eller vad man kan kalla det.

Sambon försöker och försöker. Han är charmig, rolig, sexig (alltså, det skulle jag tycka i vanliga fall men nu när jag inte har nån lust tycker jag inte det), förstående osv. Han ger mig komplimanger och jag känner verkligen att han menar dem. Han försöker kyssa igång mig, smeka mig, ta mig med storm, säga till att vi ska ha sex, tja, allting.
    Men nada, jag vill verkligen inte.

Har försökt "tvinga mig själv" till att bara sätta igång och ha sex i förhoppning om att sex föder lust, men det går inte. Jag kan inte tvinga mig. Jag måste få känna lusten först.

Nån som har nå tips alls?

• Svar på tråden Jag vill få tillbaka min lust!!
  • Mrs Lilac

Gå till läkaren. Kan ju va hormonerna som är i olag. Annars får du väl bara försöka stressa av på ngt sätt (inte lätt)

• CarolineA

Ammar du? Isf kan du ju räkna med att lusten inte kommer tillbaka förrens du är färdig med det.

Du har ju oxå precis fått ditt andra barn, mycket som händer och mycket som har hänt på kort tid! Du ska se att så fort spädtiden är över och kan andas ut kommer lusten komma tillbaka! Så var det för mig iaf!

• LadyLi

Samma här och är i precis samma sits som du fast min lilla är 6 månader.. hatar det!! Funderar på att börja äta rosenrot.

• Anonym (suck)
    CarolineA skrev 2012-02-12 22:16:17 följande:
    Ammar du? Isf kan du ju räkna med att lusten inte kommer tillbaka förrens du är färdig med det. Du har ju oxå precis fått ditt andra barn, mycket som händer och mycket som har hänt på kort tid! Du ska se att så fort spädtiden är över och kan andas ut kommer lusten komma tillbaka! Så var det för mig iaf!

Jo jag helammar. Ammade första dottern 1 år, blev gravid igen när hon var 1,5 år.
  • CarolineA
    Anonym (suck) skrev 2012-02-12 23:00:58 följande:
    Jo jag helammar. Ammade första dottern 1 år, blev gravid igen när hon var 1,5 år.
    Det gor verkligen jatte mkt! Man blir torrare i underlivet och som nan sa att helt biologiskt sa ar det normalt att kvinnan ej ska fortplanta sig direkt! Jag ar ocksa gravid igen, min lille ar bara 9 manader sa visst gick vi bada mot det, men ens kropp vet vad som forsigar :)
    Om du googlar det sa ar det vanligare an vad du tror, stressa inte upp dig, utan lat det komma naturligt, pa sa vis hittar ni bast tillbaka till varandra istallet for massa gnat. 
  • Anonym

Kan hormonproblem göra att man inte känner nån sexlust? Förlåt att jag inkräktar på din tråd TS men har "samma" problem. Jag är sjukt varm hela tiden , och det enda jag lyckats hitta om vad det kan bero på är hormonell obalans, så kanske sexlusten har med det att göra också? 

• Anonym

Jag är själv kille och har haft minskad lust i perioder. Lust föder lust, men ibland är det nåt annat som saknas. Själv märker jag stor skillnad när jag tar multivitmin/mineraltillskott som jag köper på apoteket. Jag läste om en annan tjej här på forumet som fick en kick av omega-3 kapslar.

• Anonym (pappersgift)

Jag har inte lust till min man längre. Jag tycker han är lite på glid med troheten, så sexet vill jag inte ha, jag har avsagt mig mina känslor jäntemot honom, om jag kallat honom min man hade jag blivit svartsjuk så jag ger honom friheten att göra vad han vill med andra tjejer men jag älskar honom inte mer så nu surar han över det.
    Om någon har tips på hur man blir kåt i en karl man inte älskar så vore det förträffligt praktiskt.

Svar på tråden Jag vill få tillbaka min lust!!