• apsolut

Pratar du högt med dig själv när du är ensam?

Jag bor ensam.... Så när inte katterna går att prata med, pratar jag konstant med mig själv nästan . Frågar och svarar precis som att Jag vore två olika personer. Me my self and i

Hur gör du? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar du högt med dig själv när du är ensam?
  • Emmi27

Haha roligt! Det är ju då man får de bästa svaren Jag gör nog det ibland, tänker högt liksom. Eller så kan jag prata med katterna typ "ska vi ha lite chili i köttfärsen? ja det ska vi" haha

• Anova

Japp.. Ibland kan jag komma på mig själv att prata i affären.. .lite pinsamt.

Annars pratar jag ofta till mig själv, speciellt om jag ska göra något svårt eller något som kräver koncentration. Jag fick försöka vara tyst på tentorna då jag pluggade, då viskade jag till mig själv.. 

Jag vet, jag är knäpp, det finns papper på det!     

• apsolut
    Emmi27 skrev 2012-02-12 22:26:07 följande:
    Haha roligt! Det är ju då man får de bästa svaren Jag gör nog det ibland, tänker högt liksom. Eller så kan jag prata med katterna typ "ska vi ha lite chili i köttfärsen? ja det ska vi" haha
    Skönt att de inte käftar emot i alla fall
  • persikofjaril

Ibland. Kan också ibland mumla lite för mig själv när andra är med, dvs "tänka högt". Om jag slår i tex ett bord eller en stol brukar jag, när jag är ensam, ibland säga tex "Fy! Så gör man inte" till den stackars stolen/bordet/möbeln jag slagit i. Då känns det mycket bättre. Om det gör riktigt ont kan jag även låta en eller ett par svordomar slinka ut Solig

• Risifrutti
    persikofjaril skrev 2012-02-12 22:32:02 följande:
    Ibland. Kan också ibland mumla lite för mig själv när andra är med, dvs "tänka högt". Om jag slår i tex ett bord eller en stol brukar jag, när jag är ensam, ibland säga tex "Fy! Så gör man inte" till den stackars stolen/bordet/möbeln jag slagit i. Då känns det mycket bättre. Om det gör riktigt ont kan jag även låta en eller ett par svordomar slinka ut Solig
    haha jag brukar själv skrika något i likhet med "din jävla idiot jag HATAR DIG" åt sängen min... när råkat slå lilltån på sängkanten Cool
  • amorvincitomniia

haha jaaa! Jag brukar ofta gå och fundera på olika scenarion och situationer och liksom spela som en liten teater i huvudet :) och då prata med i mina delar utav samtalet.. är ju himla fiffigt för jag har alltid svar på tal om situationen väl kommer upp sedan ;)

Men å vad pinsamt! Om jag möter någon ute när jag går i mina små samtal så slår jag snabbt över till att sjunga lite lågt på någon låt för mig själv så de ska tro att det var därför jag rörde på läpparna Skrattande

Men äsch vadtusan, man är ju inte mer än människa :)

• apsolut

Det är nog mer vanligt än man tror kanske att folk pratar med sig själv

• apsolut

Än pratar jag bara med mig själv på hemmaplan...... Hahahaha (är nog glad för det ändå)

• Anova
    amorvincitomniia skrev 2012-02-12 22:35:09 följande:
    haha jaaa! Jag brukar ofta gå och fundera på olika scenarion och situationer och liksom spela som en liten teater i huvudet :) och då prata med i mina delar utav samtalet.. är ju himla fiffigt för jag har alltid svar på tal om situationen väl kommer upp sedan ;)

Men å vad pinsamt! Om jag möter någon ute när jag går i mina små samtal så slår jag snabbt över till att sjunga lite lågt på någon låt för mig själv så de ska tro att det var därför jag rörde på läpparna Skrattande

Men äsch vadtusan, man är ju inte mer än människa :)

Ha ha... Jag är lika dan.. Jag har haft morgondagens möte minst tre gånger i dag..
  • RedheadGirl

Såklart jag pratar med mig själv :P Får ju de bästa svaren då

Svar på tråden Pratar du högt med dig själv när du är ensam?