• mjupp

förlovningsring i titan?!

Satt igår med min sambo och kollade på förlovninhsringar. Hittade en som vi båda tyckte mycket om
    www.titanringar-web-butik.com/product.html/around

frågan är bara kommer den passa lika bra på mig när jag är runt 50 som idag runt 20? eller kommer man ångra att man inte köpte en "traditionell"?

kart det är olika för alla men hur tänker ni?
    undrar också hur det känns att ha en ring som är så tjock som 2mm på sig? skaver det inte mellan fingrarna?

• Svar på tråden förlovningsring i titan?!
  • rockaroll

Det är jättevanligt att man väljer titan idag, det blir en lite tuffare ring som passar båda könen bättre tycker jag. De flesta killar gillar ju inte att ha smycken, men känner sig mer bekväma i titan. Jag tror inte ni kommer ångra er, men gör ni det får ni väl köpa nya. Det är ju inte svårare än så. Tjockleken är en vanesak. :)

• rockaroll

Jag är inte själv förlovad, men har jobbat i smyckesaffär. Och jag har alltid stora ringar på mig, man vänjer sig vid allt. ;)

• linjes

Du får väl byta då om den inte passar vid den åldern

Vi har silverringar både vigsel och förlovningsringar

• Maeve

Vi har förlovningsringar i titan. Jag älskar min ring den skaver inte alls, men det e ju en vanesak. Jag hade aldrig haft ring innan men nu känner jag inte den. Jag kan inte lägga in foto från iphone men jag ska se om jag hittar en bild.

• mjupp

Jo tänker lite som ni säger att man säkert vänjer sig vid att ha den, brukar vara så med andra ringar för mig så borde ju vara likadant med denna.

ingen annan som har någonting att säga om saken?

• Gladskit

Vi har också förlovnings-och vigselringar i titan och vi älskar dem! Jag kan inte tänka mig några andra ringar och när det gäller att tröttna på dem... jag hade nog lika gärna kunnat tröttna på guld.

Våra förlovningsringar är modellen "On the edge", med resp. namn på sidan. Jag har även en diamant efter min mans namn. Sen har jag vigselringen "Straight around white" och de är skitsnygga ihop. Älskar dem!

I början var det lite ovant, särskilt eftersom ringen är lite högre som du skriver. Men det tänker jag inte på längre.

• PiaMaria

Har både förlovning och vigselring i släta titanringar.
    Är supernöjd !!!

Finns väldigt många fina att hitta!

• mjupp
    Gladskit skrev 2012-02-13 11:27:20 följande:
    Våra förlovningsringar är modellen "On the edge", med resp. namn på sidan. Jag har även en diamant efter min mans namn. Sen har jag vigselringen "Straight around white" och de är skitsnygga ihop. Älskar dem!.

hur bred ring har du? ( straight around white ) tycker det är svårt att se på bilderna hur de ser ut i verklig storlek med "skåran" och sådär..

du skulle inte vilja lägga in en bild? :)
  • Gladskit
    mjupp skrev 2012-02-13 17:23:17 följande:
    hur bred ring har du? ( straight around white ) tycker det är svårt att se på bilderna hur de ser ut i verklig storlek med "skåran" och sådär..
    du skulle inte vilja lägga in en bild? :)
    Jag kan försöka fixa det ikväll!
  • mjupp

Ingen annan som har nåt att säga eller som har en liknande med spår i som vill visa en bild? :)

• Peachpie

Jag förstår inte riktigt varför ni skulle tröttna på ringarna? För att de är av titan?
    Eller menar du för att modellen ni tittat på är mer trendig än klassisk?
     Har ni tittat ordentligt på hemsidan? Det går ju att få extremt många olika varianter av samma "grundmodell".
    Ni kan ju göra så att en av er väljer den där ringen ni tittat på med färg i spåret och den andra kan tex välja samma grundmodell fast utan färg i spåret? Ni måste ju faktiskt inte ha exakt samma modell på ringarna.
    Det går ju att få den där ringen med diamanter i spåret också: www.titanringar-web-butik.com/product.html/around-white

Välj en mer klassisk modell på ringarna om ni är rädda för att tröttna på dom. Med sådana ringar kan ni ju senare ändra dom lättare än om ni väljer en mer "trendig" modell.

Varför inte välja en vanlig klassisk kupad slät modell med förslagvis en vanlig blank yta ? Det finns ju att få: www.titanringar-web-butik.com/product.html/round--slat-kupad

Jag och min man har titanringar från titanringar.com.
    Min man ville ha "en vanlig slät ring fast lite mer grov och 'tufft manlig" och jag ville ha ringar med diamanter.
    Man kan ju lugnt säga att vi inte ville ha samma modell

Jag gillar både klassiska modeller och mer trendiga/moderna modeller så min förlovningsring fick bli en ring som är "trendig fast klassisk" dvs en alliansring fast med diamanter på ena sidan och vigselringen är en klassisk alliansring med diamanterna i mitten, så som det brukar vara på en klassisk allians ring. Jag har denna som förlovningsring: www.titanringar-web-butik.com/product.html/always-together
    och denna som vigselring: www.titanringar-web-butik.com/product.html/close-together
    och min man har den här med 18 k guld som inlägg, som kombinerad förlovningsring och vigselring: www.titanringar-web-butik.com/product.html/around-inlay

Always together har jag 6 mm bred på och Close together 3 mm bred, båda mina ringar är blanka dvs ytan är inte skrovlig. Min mans ring har en mer skrovlig yta som känns mer "tuff och manlig".
    Titan är en väldigt lätt metall och därför tycker jag och min man att ringarna är väldigt bekväma att bära  trots höjden på 2 mm. I början kändes dock ringarna "väldigt höga" men efter ett tag vänjer man sig och "känner inte" ringarna. Vi har bara gott att säga om titanringar.com Vi är jättenöjda och vi har blivit väldigt bra bemötta när vi har mailat frågor till dom.

• Bluesman

Min fru och jag har vigselringar i titan och förlovningsringar i rostfritt. Jag är verktygsmakare till yrket och har tillverkat dessa själv. Vi lämnade in dessa för gravyr inuti och vi är mycket nöjda!! Fick stort beröm av guldsmeden dessutom...:)

Svar på tråden förlovningsring i titan?!