• Syrran79

Går det att måla badrumsgolv?

Vårt badrum är otroligt fult och vi vill göra om det. Det kommer bli stambyte hos oss om två år, så vi funderar på om det verkligen är värt att lägga in nya klinkers etc. Kan man måla badrumsgolv? Vad ska man använda för sorts färg? Är det någon som har satt kakeldekor över ful kakelbård - håller den för vätska?

• Svar på tråden Går det att måla badrumsgolv?
  • Crispie

Nej jag tror inte man kan måla ett badrumsgolv, såvida det inte är ett putsat golv

• Mamma Ia

Jag minns att min mamma en gång målat ett badrumsgolv som var jättefult. Det blev helt okej och höll jättebra! Så hör efter i en färgaffär vilken typ av färg du ska använda.

• Syrran79

Tack för svaren!
    Mamma Ia: Då kanske jag ska våga mig på det! Det är ju inte meningen heller att det ska hålla i tio år, bara två. Någon mer som har erfarenheter?

• clara02

Jo de går att måla om du kan oxå skära ur fogarna mellan klinkersplattorna å foga om. blir jätte bra

• Syrran79

Det är tyvärr ingen snyggt klinkersgolv, utan en tokful brun plastmatta...

Någon som har använt kakeldekor (såna där klisterlappar) håller det?

• Syrran79

Puffar lite...

Någon som använt kakeldekor...?

• Anne68

Jag vill också veta om man kan måla plastmattan i badrummet!
    Syrran 79
    Skriv och berätta om du får reda på nåt, vår matta är brandgul.....yeck!

• irrbloss

Klart det går! Allt går

Såg det på Äntligen hemma för ungefär två-tre livstider sedan.
    Det var den där tjejen med det krulliga blonda håret som gjorde det. Hemma hos nån dagmamma som hade ett skitfult linolium- (stavas?) golv. Hon målade till och med en hage på golvet som barnen kunde hoppa på!

Hur som helst! Lalla iväg till närmaste färgaffär och be om hjälp. Själv ska jag swischa förbi på tv4.se´s sida och kolla om jag hittar nåt!

• Syrran79

Tack för svaret!¨

Vad bra att det går. Ska pallra mig iväg till någon färgaffär i helgen tänkte jag!

• irrbloss

Som sagt, allt går. Sen är ju frågan hur snyggt det blir!
    Jag kan inte ge några garantier direkt

Fast tar man en enkel slät färg så borde det ju bli finfint!

• Syrran79

Det kan ju hursomhelst inte bli sämre än det är idag...
    Jag vet ju att det inte kommer bli som nytt klinkers precis, men det får vi ju om två år efter stambytet!

• irrbloss

Jag tänkte likadant ang vårt badrum. Fast nu visar det sig att det bara är några månader kvar till stambytet, så jag får leva med att ha grått stengolv en stund till

• Syrran79

Nu har vi målat vårt golv, blev jättebra!

I alla målarbutiker jag ringde till så sa de att det går jättebra att måla i våtutrymmen och att det håller bättre än man tror! Gick knappt åt någon målarfärg eftersom mattan inte drog åt sig något -kostade bara 120:-

• Anne68

Låter kanon!
    Måste uppsöka en färgaffär snarast, tack för tipset!

• Kalaspuffen

Jag har målat min trappa och på stegen var det typ hudfärgad linoleummatta. Det är oftast den sortens matta i badrum också. Det blev kanonfint och verkar hålla jättebra. Det är ganska mycket slitage på trappsteg och det syns inte det minsta märke efter ett halvårs användning. Kolla i galleriet om ni vill se resultatet.

Svar på tråden Går det att måla badrumsgolv?