• mor 3barn

Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?

Måste få fråga om nån kan svara på min fundering.
    Kom nyss hem efter att jag lämnat våran dotter (3,5år) på dagis.
    Jag skulle då lämna ett par byxblöjor.
    Men fick då veta att de använder bara knäppblöjor på dagis inga andra får användas.

Då blir det ju svårare om våran dotter vill gå på pottan /Toa då hon bara har blöja på dagis.

Hur har de tänkt där?

Hur ser det ut på era dagis? 

(hon håller på att bli torr hon är natt torr och har knappt blöja hemma. men dag is helt omöjligt att vara utan där är hon inte redo enu.)         

• Svar på tråden Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?
  • Fru  Svensson

På vårt dagis får man ha vilka blöjor man vill och jag har byxblöjor på min 1 åring och de är inga problem för dom

• Whitetrash86

får ha vilka vi vill.. dock tar vi inte med egna (förutom den dom har på sig  på morgonen) och på dagis använder dom knäppblöjor.
    Men dom skulle inte ha problem med att se till att använda byxblöjor om det är för att hjälpa till med pott träning.  

• idaflisan

Anledningen är att man är ute så måste overall mm mm allt tas av om man ska byta en byxblöja vanlig blöja kan man dra ner utan att ta av.

Har aldrig hört ett dagis som förbjuder byxblöjor endast hört att de vid fråga sagt att de föredrar vanliga blöjor.

Har svårt att tro att dagis får bestämma vilken sort du som förälder köper.

• Snösparv

Vet att vissa dagis föredrar knäppblöjor, det är smidigare och de byter ju ett antal blöjor per dag. Jag tycker det är helt okej om de har vissa önskemål och skulle inte misstycka. Varför försvåra deras arbete liksom?

• Candyshot

På pigans förskola är det lite samma, dom vill inte gärna att man kommer med byxblöjor eftersom det försvårar om barnet är i full vintermunderig.. då måste jue som allt av. MEN, kringår det genom att lämna Huggies byxblöjor.. dom går att öppna och återförsluta på båda sidorna, bra skit det :)

• Mallaco

Hos oss får man ha vilka de vill, men vi önskar byxblöjor just för att de ska kunna ta av och på själva. Så ofta behöver man inte gå in för att byta blöja när vi är ute. De är om någon gör nr 2..

• pusselbitar

Självklart får ni ha med vilka blöjor ni vill och i ert fall skulle jag som pedagog också se det som väldigt smidigt med byxblöjor med tanke på potträningen. Men rent generellt föredrar jag blöjor med knäppning. Vi byter en rätt stor mängd blöjor varje dag och att då slippa ta av alla kläder vid varje blöjbyte sparar mycket tid och energi, speciellt vid utevistelse. Prata med pedagogerna igen och förklara syftet med byxblöjan, är de någorlunda vettiga pedagoger så fattar de galoppen!

• gullehjärtat

Vi får ha vilka vi vill... Tycker alla borde få det! Det är ju faktiskt inte alla modeller som passar ens ...

Svar på tråden Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?