• fiapia01

Tatueringar endast för kriminella!(?)

Hej

Jag har länge sökt efter studier som visar hur svenskar känner inför tatueringar, men det finns inga gjorda. Så jag gör nu en här, (högst ovetenskapligt). Så ge gärna din syn på tatueringar i denna tråd!

Det är ett ämne som väcker mycket känslor och tankar. Allt från folk som älskar dem, till de som inte kan se en tatuering på bild utan att känna sig upprörd. Vissa tycker att de som tatuerar sig är lägre stående, kriminella personer... Åsikterna verkar verkligen vara många!

Så snälla hjälp mig se vad vi svenskar egentligen tycker!

Denna undersökning är inte vetensaplig på något sätt utan görs endast för att jag själv är nyfiken.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-13 13:17
    Mycket intressanta inlägg det kommer! En liten följdfråga är; om det verkligen fortfarande är en klassmarkör? Många högt uppsatta företagsledare och politiker är ju idag tatuerade. Kan det inte vara så att det förändrats?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tatueringar endast för kriminella!(?)
  • Lyckligatessan

Jag ÄLSKAR tatueringar :)
    Har själv 3 stycken. 2 av dom betyder någonting och den sista gjorde jag bara för att :p
    Har en liten ödla på magen, min dotters namn på ena handleden och min dotters första huvudfoting på ena vaden.
    Älskar dom.
    Planerar för min 4:e nu som ska bli 2 svalor mellan skulderbladen :)
    Det enda som fattas är pengarna :p

• Miss P71

dt e ju en konst som man vill sätta på sin kropp.. många gör ju tatuering för de vill ge ett minne till en person. vissa gör dt för att uttrycka sina känslor. oftast e dt då en text som e väldigt fin o spec för dem. har sj inga tatueringar då jag inte vågar göra en... men gillar väldigt mycket tatueringar...

• Ruggugglan

Idag är tatueringar mer accepterat än vad det var förr.

Jag har inga egna tatueringar men skulle absolut vilja tatuera mig!

• Thursday

Om du ska göra en undersökning kunde du ju fråga vad man tycker och vilken samhällsklass man själv är. Det kanske bara är kriminella som röstar, då säger ju inte din omröstning något om saken.

I reject your reality and substitute my own.
  • Miss P71
    Thursday skrev 2012-02-13 11:37:23 följande:
    Om du ska göra en undersökning kunde du ju fråga vad man tycker och vilken samhällsklass man själv är. Det kanske bara är kriminella som röstar, då säger ju inte din omröstning något om saken.

hahahahhaaaa.. skoja nu... tatuering har väl inte med vilken samhällsklass du e... finns många som tatuerade sig på 60-70 talet när de låg i flottan...
  • cherrycupecake83

Jag har ingen tatuering själv men en dag kanske jag skaffar en. Dock kan tom jag tycka att tatueringen i sig kan sitta "fel", själv tycker jag inte det e så snyggt när personer tatuerat sig på halsen eller i bakhuvudet.. jag har inga fördomar kring hur personen ser ut... men ibland kan budskapet som de tatuerar in kanske ha fel plats på kroppen.

• Majsan70

Jag tycker att det kan vara vackert. Jag har flera stycken själv, men det är inte nödvändigtvis så att det är fina tatueringar på alla. Vissa ser för jävliga ut både i utseende, utförande o placering.

• pefa
    Thursday skrev 2012-02-13 11:37:23 följande:
    Jag har fem tatueringar och dessutom en magisterexamen i företagsekonomi. Inte är jag det minsta kriminell för det! :P
  • Mascaraklumpar

Jag är ganska säker på att de flesta som har tatueringar inte är kriminella eller dåliga människor på något sätt. De har bara dålig smak, helt enkelt.

Svar på tråden Tatueringar endast för kriminella!(?)