• Emm73

Dansa med vargar 2

Hej på er!

Tack Zeke, för informationen om nya tråden!
    FP, huga men vad skönt att det inte var nåt på tok Jag har kompisar som svullnat upp sådär plötsligt. Min svullnad smög sig omärkligt på och försvann lika omärkligt några dagar efter förlossningen.

Amadea, vad har hänt, varför har du slutat jobba???

Vi var på tremånaders kontroll med lilla M i tisdags. Allt är bara bra och hon fortsätter att växa i rasande tempo, 65 cm och 7,9 kg Hon fick nu sin första vaccination och det gick hur bra som helst
    Idag ska jag till doktorn för jag har en obehaglig ögoninflammation på gång

Kraaaaam

• Emm73

Nämen hallåå Amadea, är du inte hemma för att vila???
    Åååh tulpaner som är mina favvosnittblommor, måste också köpa hem såna!!

Java; skönt att andra barn också växer snabbt! Vi träffade en BB-kompis häromveckan, föräldrarna var så stolta för att han just hade passerat 5 kg... jovisst...

Sammet; usch för huvudvärk Här kommer lite cybermedicin som är tillåten under graviditet

Har varit till dr och fick medicin mot mitt "onda öga", hehe... M var med och sov så snällt i sin vagn, typiskt henne hade varit att vakna och vrålskrika medan jag var inne hos dr. Jag hoppas att hon inte har tagit natt nu... hon har sovit i tre timmar, vilket inte har hänt sig dagtid på ca en månad.

• Emm73

Hej på er!

Ögnade lite bakåt i tråden och såg att det diskuterats mag-tafsande Det värsta tafsande som hände mig var då vi, i ca sjätte månaden, var och tittade på bilar, och en BILFÖRSÄLJARE kommenterade nånting om familjetillökning och rörde vid min mage!!! Jag blev så paff att jag inte fick ett ljud ur mig och sen kände jag hur jag blev såhär röd i ansiketet Maken sa att det såg ut som jag skulle spricka av ilska. Behöver jag tillägga att vi INTE köpte någon bil av DEN försäljaren!

Åhhh, ni funderar på namn Härligt! Vi var på föräldragruppsträff igår. En liten flicka är nu exakt två månader gammal och hennes föräldrar har ännu inte lyckats bestämma sig för namnet... Det måste ju vara jobbigt, vad säger man då, "hon", och hur talar man till henne??? Vår M är både äldst och störst i gruppen och de andra var ju bara så SMÅ

Dystert väder här, vi orkar nog inte gå ut idag.
    Kram på er alla

• Emm73

Oj vilken fart det blev härinne. Jag fick för mig att dammsuga övervåningen medan maken tar hand om M, med andra ord: dottern sover och pappan kollar på TV... Nåja, nu är det dammsuget, M har vaknat och hennes pappa översätter skriket "mamma mamma jag är hungrig" Jovisst, det tror jag säkert att hon är!

Nämen hu vad ni är duktiga som bakar och står i Sammets kaka låter god, mums!

FF; Vi köpte digitalkamera veckan före M föddes och jag har inte haft tid att lära mig nåt om varken kameran eller bildhanteringen. Jag bara knäpper hejvilt omkring mig Vi borde gå en kurs hos Iors

• Emm73

Tjohooo, vilken god paj SS bjuder på, mummmss! Eftersom Java gjorde ett tappert försök på att få pajen, så är hon och Hugo hjärtligt välkomna att dela den rutiga filten och pajen

• Emm73

Gokväll!

Hoppas du fått upp värmen, Iors! Jag knäppte just igång bastun, varm om ca 45 min... mmm. Dottern får precis massage av sin pappa och sen ska hon badas. Massage och bad är det bästa hon vet

FP; du lär nog koppla bort jobbet fortare än du anar Ta det från ett annat kontrollfreak... Hur länge ska du vara ledig förresten? Råder det jämlikhet och fördelning av föräldraledigheten i familjen FP&Zeke?

Kram på er alla

• Emm73

HEEJ!!!

Här är också en gräsänka, som precis har vunnit en kamp med dottern om huruvida hon ska sova i natt eller inte!

Hoppas jag!!! Nu gnäller hon... jag rusar...

• Emm73

OK, jag är tillbaka, det var lugnt med den lilla tösen!

Åh nej Iors, du borde ju sova redan... Jobbigt att vara ensam hemma

• Emm73

Java Men fredagkvällar ÄR faktiskt extra jobbiga för många.

På tal om skilsmässor, så hörde jag idag om en 2-årig Emil vars föräldrar ska skilja sig... det är ju bara så sorgligt Är själv skilsmässobarn...

Svar på tråden Dansa med vargar 2