-
-
Ville bara säga hej och att det känns bra att så många äntligen väntar smått eller reda har fått.
Tina -
Hej Zeke.
Har en fråga till dig an Saaben. Lampan under mätaren för värme lyser. Kollade instruktionsboken och det lät inge vidare
Har du varit med om detta att den lampan lyser? -
Tack Zeke för ditt snabba svar.
Misstänkte också att det var något med detta. Får väl åka in och kolla den på måndag då.
Vi har ju haft det rätt kallt några dagar och sen blev det varmt. Har också kört biltvätt men det var före det blev riktigt kallt.
Det löser sig säkert. -
Grattis FP och Zeke till lilla MAX
Hälsningar från oss tre. -
Grattis alla nygravida
/ Tina
Håkan är på öppenförskola med Emelie, så jag har datorn för mig själv. -
Det är det ibland faktiskt, om sanningen ska fram. Hon fick för sig kl 02.00 att hon skulle vara vaken och leka helt hopplös. Förr så fick hon ligga kvar i spjälsängen och leka tills hon somnade om själv men nu så ställer hon sig upp och kan slå huvudet i spjälsängens knt om hon ramlar en riktig liten buse är hon numera.
Grattis Fiaflopp
-
Håller med att barn kläder kan vara så kul. Är i ett läge nu att hon håller på att byta storlek och vi har ingen att ärva just nu så det är legalt att handla för tillfället
-
Måste handla lite utekläder til henne med, jag innbillar mig att hon går innan hon är ett med den energi hon har så det blir skor också.
-
Kan man ju tro när det lilla livet bar är niomånader, men tyvärr verkar det bli allt mer aktuellt. Dessutom så har hon små fötter för sin ålder så det lär inte finnas så mycket att välja på, halksockar är också en sån där sak som är hårdvluta i vår familj.
Jag har ialla fall köpt en enormt söt solhatt och en liten virkad mössa inför varmare dagar. -
Ska gå och ducha, sedan laga lunch till mina älsklingar. Har varit trevligt att prata med er. Ska nog skaffa egen användare och jag bort gubben från datorn lite oftare. Hoppas solen skiner på er med i dag.
-
Grattis Lisa läste i din blogg och blev aldeles rörd
//Håkan -
Hej alla.
Jag läste lite om era vagndiskussioner och det är som sagt en djungeln
Man vill ju naturligtvis att den hett efterlängtade mirakelbebisen skall ha det så bra som möjligt.
Våra krav på vagn var att den skulle ha
1. Grova lufthjul eftersom vi går mycket i skogen och liknande ställen.
2. Vagnen skulle passa i i bilen ( den vi hade före vi köpte saaben)
3. Vi ville ha en vagn med sittdel som har fullt liggläge och en insats.
De var de ända krav vi hade då. Vi tänkte inte på längden på insatsen eller på längden på sittdelen med fullt liggläge. Nu hade vi tur och det har funkar bra för oss men vi hade kunnat ha otur och det inte hade funkat. Vi hade kanske valt en hårdlift om vi fått bestämma idag men mjukliften funkade den med.
Så jag håller med java i det hon skrev för några sidor sen.
//Håkan
-
Hej Amadea
-
Det är bra
Lite trist att gå hemma bara men som tur gar vi ju vårt lilla busfrö hemma
det underlättar.
Hur är det att vara mamma då? -
Ja vist är det härligt att få vara med om att följa sitt barns utveckling.
-
Kolla på www.fujidirekt.se/ De är inte direkt billiga men de är bra
Jag har även bra erfarenhet av www.crimson.se
Ett annat alternativ är att köpa en fotoskrivare
//Håkan -
Hej Lisa tittar in en kortis. Ang försäkring i magen så är det ett bra alternativ. Vi gjorde det inte på Emelie tyvärr och det kostade oss många tusen i form av vårdavgifter och mycket bilkörande för mig till och från sjukan två gg/dag + all köpemat jag blev tvungen att köpa. Med försäkring så hade vi fått en stor del av denna kostnad täckt av försäkringen har jag förstått i efterhand.
Försäkringen är ju dessutom gratis ( trygghansa)
//Håkan