• Mamma till två gullegrisar

Ni som haft bihåleinflammation...

Vad för behandling fick ni? Om ingen behandling, hur länge gick ni med det innan det försvann??

Jag tror jag har det.. Har skitont på höger sida i ansiktet och ömmar även om jag trycker på höger ögonlock. Smärtan går ner i tänderna på höger sida. Men kan ärligt inte säga om de e bihålorna som orsakarn smärtan i tänderna eller om de är riktig smärta i tänderna. Ska man ringa vc? Jag äter alvedon regelbundet o kör med nässpray..

Vad gjorde ni för att bli av med det snabbast möjliga?   

• Svar på tråden Ni som haft bihåleinflammation...
  • fruktmixen

Jag fick penicillin och rinexin (avsvällande tabletter) och när jag väl hade fått det gick det rätt snabbt :) sambon fick inte penicillin med någon nässpray med kortison och rinexin :)

Ring så att de får undersöka dig? :) 

• guldsmurfan

jag har haft flera gånger och aldrig sökt vård för det. har kört nässpray och alvedon. Inbillar mig att det är bra att självläka. iofs har mina omgångar med bihåleinflammation varit helt olika. eller gjort olika ont kanske man kan säga. har du gått med det länge så sök vård.

• LitenIsa

Jag köpte Sinova Forte receptfritt på apoteket. Hjälpte på ett par dagar.  Sen körde jag nässpray och panodil...

• fruktmixen

Tycker inte Sinova fungerade när man redan hade fått bihåleinflammation.. Där ser man hur olika det kan vara :)

• Jennie med ie

Jag hade jätteont i huvudet 3 veckor och var svullen i näsgången innan man utgick från att det var bihåleinflammation. Under den tiden åt jag naproxen dagligen mot smärtan. Efter  att ha ätit antibiotika sedan i torsdags har jag nu inte behövt smärtstillande sedan i lördags kväll. Tar även kortisonspray.

På torsdag är det två veckor sen jag blev förkyld. Men först i lördagskväll så kände jag av smärtan i bihålorna o ansiktet. Och det drar ner ordentligt mot tandraden. Mest ont på högra sidan.. Ni som haft det, kände ni också av det i tänderna?

• Glitter2

Idag vill de flesta läkare inte skriva ut penicillin. Det självläker (oftast) efter ett tag

• Glitter2

Jag får det varje gång jag blir förkyld, skitjobbigt! Men har nu nasonex jag ska ta direkt när jag börjar bli förkyld, innan det gått för långt. Ett tips är hederliga ångbadet m pepparmyntsolja i flera ggr om dagen, det hjälper faktiskt
    Och kombon Otrivin, nasonex

• Jennie med ie
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-02-13 23:09:03 följande:
    På torsdag är det två veckor sen jag blev förkyld. Men först i lördagskväll så kände jag av smärtan i bihålorna o ansiktet. Och det drar ner ordentligt mot tandraden. Mest ont på högra sidan.. Ni som haft det, kände ni också av det i tänderna?
    Man kan få ont i käken/käkarna vid bihåleinflammation, det beror lite på hur inflammationen sitter...
    Jennie med ie skrev 2012-02-13 23:27:35 följande:
    Man kan få ont i käken/käkarna vid bihåleinflammation, det beror lite på hur inflammationen sitter...
    Jag börjar un´dra om de inte e ngt skit med tänderna.. Har ont i hela högra tandraden upptil.. Öm och känns när jag tuggar..
  • Kimona
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-02-13 23:32:26 följande:
    Jag börjar un´dra om de inte e ngt skit med tänderna.. Har ont i hela högra tandraden upptil.. Öm och känns när jag tuggar..
    Det får jag av bihåleinflammation. Det bränner (som när man nyss spänt tandställningen) i hela käken och så har jag ont i ansiktet och svullnar så jag knappt ser något. Det går ända upp i ögonen på mig så jag har risk för hjärnhinneinflammation då också
    Kimona skrev 2012-02-13 23:35:35 följande:
    Det får jag av bihåleinflammation. Det bränner (som när man nyss spänt tandställningen) i hela käken och så har jag ont i ansiktet och svullnar så jag knappt ser något. Det går ända upp i ögonen på mig så jag har risk för hjärnhinneinflammation då också

Ja, detta kom i samband med smärtan i ansiktet.. Svårt att förklara med det känns ngt konstigt i tandköttet, nästan som att de kliar eller ngt.. Jag ahr också lite ont (ömmar) på det högra ögonlocket.. Fy, stackars dig.. Kan man få hjärnhinneinflammation av det?
  • Kimona
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-02-13 23:57:21 följande:
    Ja, detta kom i samband med smärtan i ansiktet.. Svårt att förklara med det känns ngt konstigt i tandköttet, nästan som att de kliar eller ngt.. Jag ahr också lite ont (ömmar) på det högra ögonlocket.. Fy, stackars dig.. Kan man få hjärnhinneinflammation av det?
    ja om det sprider sig uppåt vilket det lätt kan göra när det sitter i ögonen också. Tycker verkligen du skall kontakta vc så du kan få antibiotika
Svar på tråden Ni som haft bihåleinflammation...