när kalla någon för älskling
hur tidigt i ett förhållande kan man kalla någon för min älskling?
hur tidigt i ett förhållande kan man kalla någon för min älskling?
Så snart det känns rätt ....
puffar
Så fort det känns bra, finns inga riktlinjer.
Det beror på hurdant förhållande ni har :) Och om du känner dig bekväm att säga det såklart!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6½ år och vi kallar aldrig varandra för älskling så man behöver inte göra det om man inte vill. Vet inte varför vi aldrig gjort det, det känns bara inte som" oss",,vi säger andra saker och älskar varandra lika mycket för det :)
vi har dejtat i ca 1 månad bara men jag har hållit på att säga det flera ggr senaste dagarna för det känns så rätt. Men jag vill ju inte skrämma i karl stackarn heller genom att gå på för hårt. För mig känns han som om han e mannen i mitt liv.
ngn kille sa " jag älskar dig " efter 1v..och jag blev skitskraj. Jag kände att detta var bra,men skulle aldrig säga det så fort iaf.
älskling är ju lite mildare..men njae,skulle nog vänta ett tag iaf. Nu kan det ju råka komma bara..när man älskar eller skrattar ihop..och då kan det väl inte vara fel:) bara man inte blir ledsen,om den andre inte säger lika,så snabbt.
Älskling är ju typ en förkortning av jag älskar dig, tycker jag iallafall :) Känns allting rätt så go for it!
Ja det känner man såklart bäst själv.
Jag skulle dock aldrig kalla någon det INNAN vi börjat säga "jag älskar dig" eftersom det är typ det "älskling" betyder.
jag skulle inte bli ledsen om han inte säger lika, är bara rädd att det ska slinka ur mig för det har varit nära, tycker oxå jag borde vänta
Sa "jag älskar dig" för första gången efter drygt 3 månader och då sa han det tillbaka :) Men där i början så var det ju ändå så stort så då blev det inte älskling så ofta förrän efter 6 månader kanske... Nu efter snart 3,5 år heter han nog Älskling iaf 1 ggr per dag, oftast många fler :P