Ni som haft "kolikbarn" !
Som rubriken lyder, så vänder jag mig till er som har/haft kolikbarn.Undrar hur det var med barnets utveckling, om det utvecklades normalt i att kunna "det och det" till en viss ålder?
Födde nämligen vår andra son i november förra året, han har svår kolik och vi har testat allt möjligt, med undantag för akupunktur.
Han skriker hela dagarna i princip, sover desto bättre (ta i trä!) på nätterna. Men på dagarna är det bara bära, bära, bära och vagga, vagga, vagga som hjälper mot skriket. Stannar man upp får man börja om från början igen...
Just därför att man måste bära och vagga honom hela tiden gör mig lite nervös inför att hans motoriska utveckling försenas något enormt!
Han har inte legat ensam (undantagsvis när han sover på nätterna) ens en timme på sammanlagt snart tre månader och "övat på att lyfta huvud", rulla runt osv.. Han skriker så fort man släpper ifrån sig honom ju. Enda stället han kan ligga lite själv på och där man kan "gulla" och mysa med honom är när han ligger på skötbordet.
Lyfta huvud kan han dock, men rätt ostadigt ännu... Rulla runt är det långt kvar till vad det verkar som..
Vet att man inte ska jämföra barn, men går inte att låta bli då storebrorsan snart fyller två och han kunde mycket mer än bara lyfta huvud vid den här tidpunkten i livet.
Phu.. detta inlägg tog en timme att skriva.
Hoppas ni fattade min undran.