• Anonym (Planerarn)

Myspys och en lista - min lösning

Ja, som många av er så är jag i ettförhållande med en underbar kvinna/tjej. Älskar henne över allt och har gjort det i sju år sen vi träffades som artonåringar! Men sexlivet är ju sådär. Men trägen vinner, eller vad är det man säger? Nu tänker jag helt sonika börja myspyset på allvar utan minsta krav på sex! Mysa lite naket i sängen, i duschen, på soffan.. Gosa alá deluxe! WinWin! Hon ska helt enkelt känna att hon får det där myset utan några krav. Sen tänkte jag svälja pinsamheten och faktiskt skriva en liten "önskelista" med fantasier som jag har. Inga knepiga grejer, rätt så svenssonaktiga egentligen. Men tillsammans med tryggheten från vårt mysande, min lista så hoppas jag väcka lite inre luster hos henne :) Då håller hon själv i taktpinnen och får bestämma framstegen, samtidigt som hon kanske triggas lite av att jag faktiskt har fantasier om henne! "önskelistan" är en enkel sak. Den handlar inte om några fetischer, utan mer om att ta ut svängarna lite och prova sådant som känns aningens förbjudet men ändå spännande. Hon kanske bara uppfyller en av mina önskningar eller alla.. spelar ingen roll. Bara vi kommer igång med sexet lite mer och låter det bli en bekväm och rolig del av livet. Sist på min "önskelista" skall det stå hennes fantasier på en lista :) Vore kul att få överaska någon gång och bocka av en punkt :)) Vad tror ni? Jag tror det blir väldigt mysigt och lite pinsamt roligt! /Planerarn

• Svar på tråden Myspys och en lista - min lösning
  • Anonym (=))

Har ett litet tips om tjejen är på. Jag och maken har ett spel som heter Monogamy. Det är svinkul! Är tre olika nivåer med frågor och saker man ska göra, och man får veta mycket om sin partners syn på sex och grejer man aldrig hade tänkt på själv. Plus massa roliga uppdrag och annorlunda saker att göra i sängen. Vi har mycket lättare att göra grejer nu vi inte hade vågat föreslå innan så att säga. Plus att det är väldigt svårt att spela klart spelet med tanke på alla fysiska övningar man får göra ;)

• Anonym (fru med lust)

Men en önskelista på saker DU vill är väl kanske inte det smartaste om det är HON som är utan lust?? Skulle min man ge mej en sån lista så skulle jag bli förbannad och tänka "gå till en prostituerad då om du vill kunna beställa sexuella tjänster". Skulle till och med bli sårad och känna att vårt vanliga sex inte är tillräckligt, att jag inte duger som jag är... ytterligare en "kravlista" är inget man vill ha direkt.

• teknikfreak

Jag har ingen aning om det här kommer att funka för dig men jag tycker det var en urgullig ide! Hade min kille kommit med en sådan lista hade det varit ett nöje att börja beta av den! Lycka till!

• Anonym (=))

annars kan du ju göra en halvfärdig lista hon själv får fylla i. Tex "jag skulle vilja ja sex i/på .......................med................... osv. Håller med inlägg 2 att om det handlar om att väcka hennes lust är det ju inte en lista på din lust som ska till. Men väcks hennes först så kommer det andra senare säkert =)

• Anonym (Planerarn)
    teknikfreak skrev 2012-02-13 21:28:37 följande:
    Jag har ingen aning om det här kommer att funka för dig men jag tycker det var en urgullig ide! Hade min kille kommit med en sådan lista hade det varit ett nöje att börja beta av den! Lycka till!

Ja, tanken var att den skulle vara lite rolig, avslöjande och absolut ingen KRAV-lista som vissa vill få det att låta som. Och som sagt, jag har inga fetischer av något slag så att listan lär inte bli någon kioskvältare. Men jag kommer ändå ta med det i beräkningarna att den KAN feltolkas, vilket får mig att tänka på den rätta utformningen :) den kanske ska börja med en bekännelse, en sorts sårbarhet på ett romantiskt och förtroendeingivande sätt. Själv hade jag blivit glad och hedrad! Och jäkligt sugen ;) Men för mig hade det kanske öppnat dörrarna för nya tankesätt. Det ska bli spännande att kartlägga sin egen fantasi på papper faktiskt! Vad gäller spelet så lockar det inte mig speciellt mycket. Men skulle det visa sig att hon är intresserad så skulle jag nog gladeligen spela med stort intresse! För att jag ska spela spel i sängkammaren så tror jag faktiskt att det krävs initiativ från hennes sida först, för jag vill inte bli besviken om hon tycker det är tråkigt :/ /Planerarn
  • Anonym

Tror knappast det kommer att fungera, tror det blir ytterligare ett KRAV för henne som någon annan skrev. Stackars kvinna säger jag bara =(

• Anonym (=))
    Anonym (Planerarn) skrev 2012-02-13 23:57:08 följande:
    Ja, tanken var att den skulle vara lite rolig, avslöjande och absolut ingen KRAV-lista som vissa vill få det att låta som. Och som sagt, jag har inga fetischer av något slag så att listan lär inte bli någon kioskvältare. Men jag kommer ändå ta med det i beräkningarna att den KAN feltolkas, vilket får mig att tänka på den rätta utformningen :) den kanske ska börja med en bekännelse, en sorts sårbarhet på ett romantiskt och förtroendeingivande sätt. Själv hade jag blivit glad och hedrad! Och jäkligt sugen ;) Men för mig hade det kanske öppnat dörrarna för nya tankesätt. Det ska bli spännande att kartlägga sin egen fantasi på papper faktiskt! Vad gäller spelet så lockar det inte mig speciellt mycket. Men skulle det visa sig att hon är intresserad så skulle jag nog gladeligen spela med stort intresse! För att jag ska spela spel i sängkammaren så tror jag faktiskt att det krävs initiativ från hennes sida först, för jag vill inte bli besviken om hon tycker det är tråkigt :/ /Planerarn
    kan ju bara säga att om det hade varit jag hade jag blivit extremt mycket mer tänd av att känna att maken osjälviskt vill anstränga sig för att uppfylla grejer jag skulle kunna tänkas göra, än att få en lista på fantasier han har, det skulle bara kännas som ett krav eller en press, hur väl du än menar med det. "det här vill jag göra för dig" är liksom finare än "jag vill att du gör detta för mig"

Men jag tycker det är toppen att du planerar och försöker liksom. Att mysa mycket utan krav/tanke på sex är en bra start
Svar på tråden Myspys och en lista - min lösning