Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Hjälp mig i min okunskap om donerade ägg och "egna" ägg.

Har du utrett om du har immunologiska problem? Om du har bra ägg så kanske problemet är något annat och du behöver cortison och eller annan beh för att kroppen inte ska stöta bort embryot. Om det är ditt problem hjälper inte äggdonation er. Den vanligaste orsaken till äd är ju dålig äggstocksreserv och för tidigt klimakterium. Om du får många ägg på låg dos vid ivf och många blir befruktade, ni alltid får till frysen osv skulle jag gissa att det inte är äggkvaliteten som är problemet. Finns flera bra trådar som handlar om immunologiska problem här, nåt som man i Sverige inte är speciellt bra på att utreda el behandla. Har du läst boken Is your body babyfriendly? av Alan Beer. Om inte, gör det. Kram

• villsågärna38

Nej men om dina ägg är bra så är det inte mkt mer du kan testa. Jag hade aldrig tvekat att gå till en svensk läkare som gav mig cortison och blodförtunnande om jag var i din sits. Det behandlar ju många immunologiska problem och är inte farligt att testa. T ex 10 mg prednisolon och Trombyl 75 mg alt låg dos av Fragmin. Finns ju läkare som är mer openminded än sjukvården i stort. På just det här området ligger ju Sverige efter många andra länder. Läs boken till en början om du inte redan gjort det. Lycka till!

Svar på tråden Hjälp mig i min okunskap om donerade ägg och "egna" ägg.