• Anonym (Petra)

Jag har alkoholproblem och har börjat dejta en polis.

Ingen vet egentligen om mina problem...

Jag är en väldigt kärleksfull snäll tjej som lever livet och brukar njuta av varje sekund.
    min ex lämnade mig för ett halvår sedan.

Jag har egentligen inga problem att få killar, jag sköter mitt jobb och ingen vet, jag vårdar mitt yttre.

För en månad sedan så träffade jag en kille i kön på ICA,
    vi började prata, sen träffade jag honom igen när vi var på AW.

Vi började prata och dejta nån gång. Han är polis...

Jag är den tjejen som lätt spårar ur på fester, jag är galen!!!

Han ringde mig idag och jag hade druckit massor.

Ja var full och snackade en massa dravel... han sa själv att han bara älskade mitt sätt att vara.

Han fattade ingenting...

Jag vet ju själv hur jävla patetisk jag är....

Vad fan ska jag göra..

Han hatar människor som mig.. :( 

Han är ju polis sen 10 år.. :(

Skäms, men gillar ju honom... 

• Svar på tråden Jag har alkoholproblem och har börjat dejta en polis.
  • Anonym

Så länge du inte bränner hemma eller gör ngt annat olagligt så spelar det ingen roll att han är polis

Men vem gillar ett fullo ? (annat än att dom kommer lætt i säng) 

• o0Hilda0o

Vad vill du med tråden? Att folk ska säga åt dig att ta tag i dina alkoholproblem? att du ska dumpa killen? Att du ska säga sanningen till han? eller vad.

Jag skulle nog säga såhär, Ta tag i dina alkoholproblem, kanske lättare sagt än gjort, Och så ser du hur det utvecklar sig med killen.. =)    

• Anonym (K)
    Anonym skrev 2012-02-14 06:28:21 följande:
    Så länge du inte bränner hemma eller gör ngt annat olagligt så spelar det ingen roll att han är polis

Men vem gillar ett fullo ? (annat än att dom kommer lætt i säng) 
    Men nu tror jag inte att TS är som alkisarna på stan i illaluktande skitiga kläder och flottigt hår då hon skrev att hon vårdar sitt yttre med mera.

TS hur ofta och hur mycket dricker du? Dricker du varje dag? 
  • Anonym (Josie)

Poliser är ju också människor. Är han ung och relativt nyutexaminerad är han troligtvis vårdar han troligtvis sin kropp men det är kanske därför han dras till dig som släpper lös desto mer. Tycker du inte att du är värd honom? Jag har haft det problemet, känt att killen förtjänar bättre och därför gått miste om bra killar för att jag trott att ingen vettig kille orkar väl med mig. Det är inte bra. Kör på, och skulle han tycka att du dricker för mycket så vet du ju redan att han har rätt.

• Anonym (Petra)

Jag vill så gärna få kontroll på mitt drickande, har börjat gå och ta tag i mina problem.

Eller jag går ju inte på AA möten, men jag har börjat prata om mina problem med en
    kurator. Jag gör väl försiktiga steg i min utveckling.

Men jag kan bli så rädd, det är en fördel att han väldigt sällan dricker.

Det är ju en sån kille jag vill dela mitt liv med, men jag är rädd den dagen vi kanske ska
    gå ut som alla andra på krogen eller på fest med vänner.

Jag har svårt att kontrollera mitt drickande då, det blir lätt att jag spårar ur och dricker alldeles för mycket.

Som sagt jag tycker om honom väldigt mycket redan och respekterar honom för hans val och tankar,
    men det känns så hemsk.

Han kan prata om hur mycket han stör sig.

Det är lätt att tänka, men drick inte då.. Men jag vill så gärna fungera som alla andra och kunna dricka lite och vara på fest som de flesta andra.

Jag dricker nästan varje dag, ibland är det mer och ibland kanske bara två öl...

Men det har blivit så viktigt för mig, vissa dagar orkar jag inte umgås med någon för att jag hellre väljer att dricka..

De gångerna vi dejtar så har jag druckit lite i smyg innan, för att jag vet att jag inte kan göra det när vi ses...

Jag skäms så himla mycket över mig själv och mitt beteende!! :( 

• Anonym (Petra)

Har läst igenom detta.. Låter ju som jag kärat ner mig i en snubbe som jag inte alls känner.

Vi pratar nästan 2 timmar om dagen och har gjort det i snart 3 veckor..

Han får mig att tänka till så mycket, men mina handlanden är det sämre med.

Det har blivit lite bättre iallafall...

Jag vet inte vad jag vill med denna tråden, ville bara skriva av mig lite,
    eftersom jag inte vågat berätta detta för någon av mina vänner...

Vill bara att människor ska se mina goda sidor, inte detta sjuka beteende.

Tack iallafall. 

• Cosan

Se killen som en chans att ta tag i dina alkohol problem.  Av det jag läser verkar du ha riktigt stora problem med alkohol. Har en kompis som var på gränsen till alkis, han träffade en tjej för massa år sedan nu och slutade dricka nästan tvärt. Nu har de barn och är gifta, han dricker kanske 2-3 gånger per år, han vill verkligen inte att hon ska se honom så där super full som han blev tidigare.  

• Jemp

Ta tag i problemen ordentligt, nu har du ju verkligen en anledning att göra det.

Och för att fungera som "alla andra" måste du förmodligen inse att alkoholfritt 100% är bästa alternativet.

• Anonym

Att han är polis har väl ingenting med saken att göra??

Svar på tråden Jag har alkoholproblem och har börjat dejta en polis.