• Sille

Olika flaskmärken?

Hej!

Hur många flaskor använder ni och hur ofta kokar ni dem? Mellan varje måltid eller en gång om dagen (som de rådde oss när vi låg på sjukhus...)

Vår dotter äter bara på flaska.

Har ni olika flaskmärken, dvs Esska, Bambino, MAM m.fl.? Kan det vara förvirrande med olika nappar och flaskor?

Kramis!

• Svar på tråden Olika flaskmärken?
  • twoboys

kör med apotekets till lillen på 5mån o esska jumbo till min 2åring.
    kokar deras flaskor 1 gång i veckan ungefär.
    han äter ju pure o gröt så jag kokar ju inte tallrikar o skedar heller

• twoboys

har en flaska bara åt båda.har haft flera tidigare o jag har alltid glömt diska nån av dom så det blir ju mögel i dom på nolltid.så jag kör med 1 så blir det diskat.
    hade 4 tidigare åt bebisen.

• Viran

Har 8 flaskor 2 av dom är jumbo som vi har till natten. Och 7 småflaskor som de använder som napp... I början kokade jag efter varje måltid ( de är prematurer) sen en gång per dag och nu kanske en gång i månaden....diskar ordentligt efter varje gång...

• BlueBlue

Elin äter Nutramigen ersättning och hon är 3½ månad gammal. Fram tills hon var 2 månader så kokade jag flaskorna varje dag. Nu kokar jag dem max 1 gång per veckan. Vi använder olika nappflaskor men alltid samma märke på dinapparna. Apotekets dinappar är de enda lillan accepterar=) Vi använder Esskas, bambinos och apotekets nappflaskor. Dinapparna passar till allihop.

• Cinderellla

Dr browns flaskor är utmärkta, är speciellt gjorda för barn med kolik eftersom det minskar intag av luft. nu har lilan väldigt sällan magknip. (hade inte kolik) men alla andra flaskor svalde hon så mkt luft.

Svar på tråden Olika flaskmärken?