• Kandi86

Kejsarsnitt + bristningar

Behöver lite pepp eller nått, har haft massa mardrömmar. Jag har planerat snitt den 2 maj pågrund av en sjukdom, har även börjat fått bristningar på magen. Jag är idag i vecka 28+3. Jag undrar hur magen bli efter ett kejsarsnitt med bristningar? kommer magen ens dra ihop sig eller kommer allt skinn hänga? eftersom bristningar gör så att huden inte drar ihop sig. Jag behver positiv pepp och ni får gärna posta bilder hur magen ser ut från sidan och framifrån med både kejsarsnitt och bristningar en tid efter. Mår hemskt av detta, och tänker att all hud kommer hänga ner över snittet. jag är jätte smal från början och har alltid haft platt mage. Vägde 58 kg vid inskrivning, har nu gått upp 7 kg. Men inget övrigt på kroppen. Jag har innan varit modell och är väldans nervös hur den biten kommer bli, vet att kroppen kommer ändras såklart, men ett jättehäng över snittet är ja inte alls sugen på. beror det på om de sätter snittet högre eller längre ner? tack alla underbara människor som alltid svarar i trådarna!!

• Svar på tråden Kejsarsnitt + bristningar
  • Renstjärna

Tror att det är dina gener som avgör hur väl magen drar ihop sig. Enda skillnaden kejsarsnittet gör är just att du får ett ärr. Mitt ärr sitter så långt ner att "magvecket" ligger runt 7 cm högre upp. Påverkar inte magens form alls. De flesta jag pratat med verkar ha ärret så långt ner.

Men för att svara på din fråga. Jag fick inte så mycket bristningar, någon decimeter på var sida om naveln (på gravidmagen). Men efter första barnet blev magen lika platt som innan. Nu efter andra verkar magen ha blivit lite slappare, men det är bara 5 veckor sen förlossningen så kan inte riktigt avgöra än.

• Silee

Jag fick ett akut kejsarsnitt för 11 dagar sen och min mage har redan dragits tillbaka och bristningarna har blekts en aning. Ärret syns knappt nu. Bilder finns på bloggen om du är intresserad :)

Silee.blogg.se --Mamma till Isaac 120216, i England
  • Gladskit

Jag fick en del bristningar sista veckorna (gick 15 dagar över tiden) och sen föddes min son med akut snitt.
    Snittet har läkt fint men jag fick ett litet "häng" över snittet som inte är så snyggt. Det syns dock bara om jag är naken, för annars så lades snittet väldigt långt ner tycker jag.

Sen är det bristningarna ja, och de sitter ju lite högre upp. Både kring naveln och utåt samt på höfterna. Nu är min son sex år så det är klart att de har blekts men det syns ju att huden inte är "vanlig" precis där. Alltså den är lite rynkig och sådär fortfarande. Inget jag tänker på dagligen numera dock.

Det är svårt att säga exakt hur det kommer bli för dig, du får nog vänta och se helt enkelt.

• Kandi86
    Silee skrev 2012-02-27 19:11:00 följande:
    Jag fick ett akut kejsarsnitt för 11 dagar sen och min mage har redan dragits tillbaka och bristningarna har blekts en aning. Ärret syns knappt nu. Bilder finns på bloggen om du är intresserad :)
    Hej! Hur hittar jag bilder på det``? :) hittade några magbilder på tränings kategorin, är det de du menar? :)
Svar på tråden Kejsarsnitt + bristningar