• Anonym (Trött mamma)

Orkar inte ha sex

Hej!

jag och min sambo har alltmer sällan sex. Fick igår höra att det beror på mig, att jag aldrig vill, jag tar aldrig initiativ och att allt är på mina villkor. Det var inget kul att få höra kan jag säga, jag blev jätte ledsen.
    Sanningen är att sen vi fick barn för 1 1/2 år sedan så har ju hela livet förändrats. Vi har också vart med om en del familjetragedier och det har i alla fall påverkat mig jätte mycket. Lillan har börjat dagis, vi jobbar båda heltid och dagarna flyter på och det är tidiga mornar och sena kvällar. Jag har inte ens haft tiden att tänka på sex! Är stressad över allt känns det som. och nu känner jag mig stressad över att min sambo tycker vi har ett dåligt sexliv- vilket jag kan hålla med om. Och han tycker också att man skall kunna ge och ta, med det tolkar jag att han anser att jag skall kunna ha sex med honom även de ggr jag inte är så "på" själv. Men jag har inte sex för någon annans skull! han sa till mig att han minsann aldrig säger nej till mig, men då får han väl säga nej om han inte vill eller. Det hade jag accepterat.
    Oj detta blev ett rörigt inlägg. Min fråga är, hur löser man detta? Jag känner mig riktigt kass och nu känner jag bara press på att ha sex och då vill jag ännu mindre. Det är heller inte så värst romantiskt när vi väl har det.
    Hoppas någon har vart i samma sits och kan komma med några goda råd. 

• Svar på tråden Orkar inte ha sex
  • YummyMami

Tidiga mornar och sena kvällar är döden för sex (i alla fall för mig jag är mycket beroende av många timmars sömn per natt), kan ni inte göra på något sätt så att ni turas om så att det blir varannan sen morgon och tidig kväll? Du vet, det där ta och ge som han syftar och trycker på.. 

Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym (fiiiiaaa)

är nog så för många , inte lätt att få till arbete och barn med mera......man prioterar helt enkel sova framför sex.
    sedan är det så har man inte sex så försvinner också en del av lusten eller behovet att ha sex.
    Man får kämpa sig tillbaka och kanske faktiskt ha sex i bland fast man är trött och knappt orkar då brukar lusten faktiskt öka efter som .
    romtantiskt nej det är inte alltid men kan va skönt en ändå.
    kanske inte va så roligt att höra det din man sa men va glad att han tog upp det så ni får chansen att ändra på det.
    lycka till och ni är inte ensama att ha det så här 

• Anonym (Trött mamma)

Vi har inga sömnproblem, våran dotter sover snällt hela nätterna- förutom när nya tänder är på G :)
    Men för att hinna till dagis så är det upp tidigt och jag slutar alltid sent så det finns liksom ingen tid. Jag vill inget mer än att bara få gå å lägga mig när alla kvällssysslor är gjorda. Och då pressen att jag känner av att han vill ha sex kan få mig att börja gråta. Jag får alltid klaga på ont i huvudet, magont eller annat för att "slippa" säga att jag bara inte vill eller orkar för det köper han inte. Varför kan han inte onanera ibland?
    Måste tillägga att vi har bra perioder då vi har sex ofta. När vi får chans att ladda våra batterier, kanske vara lite barnlediga och ägna oss åt varandra. men ibland går det veckor där emellan. jag har dessutom inget preventivmedel för tillfället och det är heller inget han tänker på, jag försöker hålla koll på de "säkra perioderna" och på en månad kan man inte ha sex varje vecka utan preventivmedel. Och vi planerar inte på att skaffa ett till barn precis nu. Suck

• Smecker

Hur man än vänder sig så har man röven bak..

När exet var föräldraledig och jag jobbade så hette det att hon var stressad, behövde mer avlastning hemma, barnen tog mycket energi osv.

Sen bytte vi, jag tog barnen (och hemmet!) från att lillen var 8 månader och hon började jobba. Då hette det att hon var stressad, det var mycket på jobbet osv.

Fast för mig var det samma oavsett, tid och lust fanns alltid för henne. Den genomgående tanken för mig var, "Hur svårt kan det vara egentligen?!"

When I get out of bed in the morning, the devil says, - Aw shit, he's up!
  • YummyMami
    Anonym (Trött mamma) skrev 2012-02-14 13:50:42 följande:
    Vi har inga sömnproblem, våran dotter sover snällt hela nätterna- förutom när nya tänder är på G :)
    Men för att hinna till dagis så är det upp tidigt och jag slutar alltid sent så det finns liksom ingen tid. Jag vill inget mer än att bara få gå å lägga mig när alla kvällssysslor är gjorda. Och då pressen att jag känner av att han vill ha sex kan få mig att börja gråta. Jag får alltid klaga på ont i huvudet, magont eller annat för att "slippa" säga att jag bara inte vill eller orkar för det köper han inte. Varför kan han inte onanera ibland?
    Måste tillägga att vi har bra perioder då vi har sex ofta. När vi får chans att ladda våra batterier, kanske vara lite barnlediga och ägna oss åt varandra. men ibland går det veckor där emellan. jag har dessutom inget preventivmedel för tillfället och det är heller inget han tänker på, jag försöker hålla koll på de "säkra perioderna" och på en månad kan man inte ha sex varje vecka utan preventivmedel. Och vi planerar inte på att skaffa ett till barn precis nu. Suck
    Hört talas om kondom?

Men är det upp till dig det där med dagis? Kan inte han lämna? Eller hämta? Laga mat, diska, tvätta, ja, dela upp sysslorna helt enkelt? 
  • Anonym (Trött mamma)

Hmm ja jag vet inte hur jag skall tolka det. Vi har delat på föräldraledigheten men min sambo tyckte inte om att vara hemma direkt. Men nu jobbar vi båda två och sysslorna hemma är inte så jämt fördelade. Han är lite "lost" ibland kan man säga. Vi ser inte saker på samma sätt, han kan lugnt sätta sig i soffan efter jobbet och när jag gör samma sak i ren protest och skiter i både middag, disk, tvätt och bada barn så blir hans reaktion - skall Vi inte äta idag? Känns som om att han förlitar sig på att jag tar tag i allt, vilket jag oftast gör för annars vet jag att tiden springer iväg och det blir inget gjort. Det kan tära på ens ork och lust i sovrummet! Att passa upp på nån är det värsta jag vet! 

• Anonym (Trött mamma)
    YummyMami skrev 2012-02-14 13:57:45 följande:
    Hört talas om kondom?

Men är det upp till dig det där med dagis? Kan inte han lämna? Eller hämta? Laga mat, diska, tvätta, ja, dela upp sysslorna helt enkelt? 
    Han vill inte använda kondom, samtidigt som han inte vill ha fler barn just nu. och jag gör ingen abort så då blir det mindre sex säger jag. Han båda lämnar och hämtar på dagis, jag är den som jobbar längst dagar. 
    Jag skall skaffa nytt preventivmedel i veckan så jag hoppas det kan vara en bit på vägen, slipper man planera in när man kan och inte kan så att säga. För det var bättre när jag hade preventivmedel, då kunde man ju bara köra på när tusan som helst. 
    Sexlivet är jätte viktigt tycker jag med-kan vara bra att poängtera att jag älskar sex när allt runtomkring är bra. 
  • YummyMami
    Anonym (Trött mamma) skrev 2012-02-14 14:02:56 följande:
    Hmm ja jag vet inte hur jag skall tolka det. Vi har delat på föräldraledigheten men min sambo tyckte inte om att vara hemma direkt. Men nu jobbar vi båda två och sysslorna hemma är inte så jämt fördelade. Han är lite "lost" ibland kan man säga. Vi ser inte saker på samma sätt, han kan lugnt sätta sig i soffan efter jobbet och när jag gör samma sak i ren protest och skiter i både middag, disk, tvätt och bada barn så blir hans reaktion - skall Vi inte äta idag? Känns som om att han förlitar sig på att jag tar tag i allt, vilket jag oftast gör för annars vet jag att tiden springer iväg och det blir inget gjort. Det kan tära på ens ork och lust i sovrummet! Att passa upp på nån är det värsta jag vet! 
    Säg till honom att så länge det är 90% du som sköter hem och barn så blir det kvar 10% till sex medans han har sina 90% till sex och 10% till hemmet.
    Den dagen han har ca 50% till hemmet så har även du ca 50% till hemmet. Enkel jävla matematik. Flört 
  • YummyMami
    YummyMami skrev 2012-02-14 14:09:09 följande:
    Säg till honom att så länge det är 90% du som sköter hem och barn så blir det kvar 10% till sex medans han har sina 90% till sex och 10% till hemmet.
    Den dagen han har ca 50% till hemmet så har även du ca 50% till hemmet. Enkel jävla matematik. Flört 
    Äh.. och du har då 50% kvar till sex och hans lust har sjunkit oxå till sina 50% och då blir det bra ju.. För båda.
  • Anonym (Trött mamma)

Haha ja dessa siffror skall jag minsann redovisa, får se om det blir en tankeställare ;) thanks!

Svar på tråden Orkar inte ha sex