• Madelen21

Retro Emmaljunga från 80 talet

Hej!!
    Tänkte höra om det finns någon här som vet hur mycket man kan sälja en Emmaljunga från 80 talet för?
    Jag har nämligen den vagnen som jag hade när jag var liten hemma.. Men jag använder den inte. Tyckte mest de va en kul sak å ha kvar från när ja va liten. Men nu tänkte jag sälja den, men det är ju så svårt med pris. Det är både ligg å sittdel till den. Den har förvarats utomhus i en lada så luktar lite illa iaf om liggdelen... Jättesvårt.. Har kollat på blocket  men hittade ingen liknande... Jag älskar barnvagnar :) Vill köpa en ny åt min son, fast det blir en på blocket isf. Nån som har nå bra att komma med? :) 

• Svar på tråden Retro Emmaljunga från 80 talet
  • Veladis

Duovagnar brukar säljas för ca 800-2000 på Blocket, men det beror alldeles på skick, utseende och om det är någon som är sugen på en sådan just då.

Det finns en medlemstråd för de som gillar retrovagnar (jag är med!) här: http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/retrovagnar-19/forum/m51137318.html

Lägg upp bilder på vagnen där, eller här i din egen tråd om du inte vill gå in där, så kan du få den info du bewhöver. Då kan du skriva mer fakta om vagnen i annonsen också, t ex om modellen heter någt särskilt.   

• Madelen21

Såhär ser min Emmaljunga ut.. Vet ine exakt årtal den är ifrån.. Men jag är född 84 så nåt sånt skulle jag tippa på.. Men ja vet inte så mycket om den mer än de bilden visar :) Vet bara inte hur mycket man kan sälja den för... Nån som har nå bra prisförslag??

• Veladis

Tidigt 80-tal, yes, det är jag säker på. Modellen vet jag ej, det är lite svårt att se. Fint med rött, det är en populär färg! Den behöver lite puts osv, sen sa du att den luktade illa, hur menar du då? Mögel? Fukt? Förråd? Kolla om den är hel överallt också, både i underredet och i tyget. Är den solblekt? Plus är också att vindskydden, "locken" finns till ligg- och sittdel, det kan du nämna i annonsen.

Vill du ha ett riktigt bra pris putsar du vagnen och ställer upp den i en fin miljö i bra ljus och fotar från olika vinklar. Vagnar i stökiga förråd brukar vara mer svårsålda.   

En vagn som din i fint skick, hel och ren och nyputsad skulle jag sätta ut för någonstans kring 1500, ev lite högre men med prutmån. I oputsat skick kring 800-1000.

Sen beror det lite på vad man bor också, och om man kan täkna sig att skicka vagnen. Var finns du&vagnen? Bor man t ex i Stockholm eller Göteborg är det lättare att sälja för mer pengar än om  man bor långt ute i ingenstans. Om det nu inte råkar finnas en massa retrovagnsentusiaster mitt ute i ingenstans. 

• Madelen21

Okej, ja jag bor i Dalarna "mitt ute i ingenstans" kan man nog tycka :)
    Jaa den luktar illa... Typ ja vet inte.. Men den har stått sen 90 talet ute i en lada... Så den luktar inte speciellt fräsht... Men man kanske kan få bort lukten på nåt vis.. Den är hel å locken till både ligg å sittdel finns med.. Ja jag får ta mig an detta nån dag.. Men ja tror det kommer bli jättesvårt å sälja den av nån anledning! 

• Madelen21

Nu har jag putsat ordning min Emmaljunga från 80 talet, nu är bara frågan, vad skulle ni ge för denna??

• Kaosmamma

Åh ser nästan ut som min gamla vagn som jag hade när jag bar liten :) vad fin!!

• La Lola
    Madelen21 skrev 2012-02-17 09:48:39 följande:
    Nu har jag putsat ordning min Emmaljunga från 80 talet, nu är bara frågan, vad skulle ni ge för denna??

Max 500 kr.
    Typ...250-300 kanske.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Madelen21

Kaosmamma:
    Okej Ja jag har haft den här då ja va liten.. Tänkte försöka sälja den få se om de är nån som nappar :) 

• Elvis Mamma

Oj vilken skillnad de blev när du putsade upp den Jag bor också i Dalarna å vet många "retro familjer" som bor här å har liknade vagnar så jag tror faktiskt inte att du får problem att sälja den För rätt person som har den stilen så kan nog en sån där vagn vara guld värt! Tycker du kan lägga ut den för minst 1500:-

• Madelen21

ElvisMamma

Tack :) Ja jag testar å lägga ut den för typ 1500 så får vi se :) 

• Madelen21

OMG!
    La ut vagnen i morse för 1500 å sen var vi borta en vända å när ja kom hem hade ja 5 mail alla om vagnen :) Dock var de en som ringde å ville absolut ha den å skulle komma nästa vecka :) 

• Madelen21

ElvisMamma: Jaa ja vet :)   Men inte trodde ja den skulle va så lättsåld.. Då hade ja kanske kunna tagit lite mer :) Men ja är glad att ja får 1500 :) Den är ju trots allt inte från igår... Har min  vagn från 07 ute på blocket oxå.. Betydligt svårsåldare.... Köpte den för 7100 å har lagt ut den för 2500 nu,, Vill inte ta för lite... Vill köpa en Emmaljunga City Cross istället.. Har nu en Teutonia spirit s 3... Men vill hellre ha en me fyra hjul... Svår såld!!!

• Veladis
    Madelen21 skrev 2012-02-17 16:40:58 följande:
    OMG!
    La ut vagnen i morse för 1500 å sen var vi borta en vända å när ja kom hem hade ja 5 mail alla om vagnen :) Dock var de en som ringde å ville absolut ha den å skulle komma nästa vecka :) 

Grattis!
    Retrovagnar är ganska lättsålda. Är man på jakt efter en måste man ju hugga när det kommer en man gillar. Man vet ju aldrig när något liknande dyker upp igen, medan "vanliga" vagnar är mer svårsålda eftersom det finns så många ute samtidigt. och missar man en kommer det nya annonser i morgon.
    Jag tyckte 1500:- var lagom. Inte för mycket, itne förl ite. KLanske du hade kunnat fått ngn hundralapp mer, men hade du satt bortåt 2000 hade den inte gått lika snabbt, tror jag.
Svar på tråden Retro Emmaljunga från 80 talet