• Yosa

Hotell/övernattning en natt i Varberg tips! Hittar inget för Juli 12.

Jag söker ett boende/hotell (barnfamilj) för övernattning i Varberg en natt i juli-12. Har du något tips? Jag letar men vart jag än söker får jag till svar att det inte finns för det aktuella datumet. Är jag för tidigt ute? (vilket jag tycker verkar konstigt) eller finns det inga hotell i Varberg? Ska med en färja tidigt på morgonen så vi vill inte övernatta långt från Varberg.

• Svar på tråden Hotell/övernattning en natt i Varberg tips! Hittar inget för Juli 12.
  • Amarillo

Du Cornwell, Asia Spa, Stads hotellet, Hotell Gästis osv. Du har även ett i Kungsbacka, 30-40  min från Varberg, Hotell Halland

• Yosa

ja jag känne rigen namnen på hotellen men ingen av dem har rum för en barnfamilj det aktuella datumet. Konstigt. är det kanske något evenemang i varberg 8/7 eftersom det inte verkar finnas rum då?!

• Yosa
    Yosa skrev 2012-02-14 18:10:48 följande:
    ja jag känne rigen namnen på hotellen men ingen av dem har rum för en barnfamilj det aktuella datumet. Konstigt. är det kanske något evenemang i varberg 8/7 eftersom det inte verkar finnas rum då?!

känner igen, skulle det stå
  • Yosa

Aha...medeltidsdagar på Varbergs fästning söndagen den 8/7 läser jag nu på turistbyråns hemsida

• Hejhoppsan

Nu vet inte jag hur många bäddar ni behöver men när jag söker på hotellbokningssidorna får jag fram ett gäng alternativ till den 8 juli.

• Yosa

Vi behöver 4 bäddar (2 vuxna, en 4 åring och en 7 åring) . Hittade flera hotell där det står till svar att det inte finns på det aktuella datumet. Men något western hotell vill sökmotorn dela oss till 2 rum för det står att vi är för många för de aktuella rummen.

Vilken utgångssida går du på?

Jag googlar boende+ varberg och hotell+varberg och Bed and breakfast + varberg etc etc

• SVejsan

Kollat och ringt Okens Bed and breakfast? (de har extrasängar) som får plats i de stora rummen...det blir dock inte särskilt billigt...

Är det den 12: eller den 8:e du behöver rum till...Något otydligt...

• Yosa

Det är söndagen den 8e till måndagen den 9e vi vill övernatta (juli)

• romlen

Jag försökte också boka just i Varberg för 5 personer via bokningssida och fick upp att det inte fanns något tillgängligt just de datum jag ville ha.
    Jag mailade 2 hotell och fick familjerum på båda!

• Yosa
    romlen skrev 2012-02-16 22:21:50 följande:
    Jag försökte också boka just i Varberg för 5 personer via bokningssida och fick upp att det inte fanns något tillgängligt just de datum jag ville ha.
    Jag mailade 2 hotell och fick familjerum på båda!

Har också mailat nu via söksidan
  • Jagsajudet

Ska ni med grenå-färjan? Ett helt okej hotell som ligger i vid hamnen är: http://www.cchotelfregatten.se/pub40.asp?menu_Id=40

Annars är Stadshotellet med Asia SPA samt Kurorten helt fantastiska ställen!

Billigare alternativ är kanske Vandrarhemmet på Varbergs fästning, kan dock vara rätt bokat om det var Medeltidsdagar då (eftersom dessa utspelar sig på fästningen).

Svar på tråden Hotell/övernattning en natt i Varberg tips! Hittar inget för Juli 12.