• stumpan81

bra deodorant?

Hej, någon som har tips på bra deo?
    Svettas inte speciellt mycket, men problemet är att jag ändå luktar svett under armarna innan dagen är slut! Har provat flera olika deo sorter.
    Verkar som att det börjar lukta direkt huden kommer i kontakt med kläderna, även fast jag har ganska löst sittande kläder.
    Tips någon? Kan tyvärr inte använda "absolut torr" från apoteket, eftersom jag inte tål den.   

• Svar på tråden bra deodorant?
  • Hallonmumsan

Undrar jag med och har faktiskt funderat på att starta en tråd. Jag måste tvätta koftor och tröjor efter att jag varit och lämnat barnen på skola och dagis.

• stumpan81

Ja, och det märkliga är att man inte svettas speciellt mycket, man blir ju liksom inte blöt. Tror att det blir någon reaktion mellan kläderna och kroppsfukten.

• ettplustack

Bats på apoteket är populär. Jag har änvänt de aldra dyraste i affärerna men ändå luktat svett men så bytte jag till den billigaste och nu luktar jag gott =)

Men annars i ert fall hade jag satsat på en thai sten i sten varianten (finns som roll on också men inte samma och dyrare i längden) Googla thai sten, finns att köpa på hälsokost, kostar drygt 100 kr och varar minst ett halvår =)  

• stumpan81

Bats har jag testat, den var tyvärr en av de sämre. Men funkar verkligen den där stenen?

• Hallonmumsan

Jag blir ju blöt under armarna med men har känslig hud under armarna och får lätt klåda.

• Ernst Hugo

Föreslår Chanel deostick

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Like holiday

Min man har i massor av år haft problem med svettdoft. Provat hur många deo och antiperspiranter som helst utan effekt tills han fann "ACO man" antiperspirant (mossgrön flaska) på apoteket. Han har inte luktat svett en sekund efter detta. Nu kanske du inte vill gå runt och dofta "man" men det kanske finns en variant av kvinnlig doft också

• Ernst Hugo
    stumpan81 skrev 2012-02-14 19:59:59 följande:
    Var finns den att köpa? är den dyr?

Chanel finns i välsorterade parfymerier och deo kostar ca 250-300:-
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
Svar på tråden bra deodorant?