• stumpan81

bra deodorant?

Hej, någon som har tips på bra deo?
    Svettas inte speciellt mycket, men problemet är att jag ändå luktar svett under armarna innan dagen är slut! Har provat flera olika deo sorter.
    Verkar som att det börjar lukta direkt huden kommer i kontakt med kläderna, även fast jag har ganska löst sittande kläder.
    Tips någon? Kan tyvärr inte använda "absolut torr" från apoteket, eftersom jag inte tål den.   

• Svar på tråden bra deodorant?
  • LaFontaine
    Like holiday skrev 2012-02-14 20:00:05 följande:
    Min man har i massor av år haft problem med svettdoft. Provat hur många deo och antiperspiranter som helst utan effekt tills han fann "ACO man" antiperspirant (mossgrön flaska) på apoteket. Han har inte luktat svett en sekund efter detta. Nu kanske du inte vill gå runt och dofta "man" men det kanske finns en variant av kvinnlig doft också
    Den är suverän. Damvarianten är inte alls lika bra så jag snor ofta makens och går runt och luktar karl!
  • Ineedanick

Jag vill också ha tips, dock inte i 200:- klassen! jag svettas aldrig, är alltid torr ändå tycker jag man anar en doft ibland från tighta tröjor. Nu använder jag parfym som ett sista sprut på deon och det funkar utmärkt, men vill inte slösa dyr parfym under armarna!

• NinaP

Jag är en sån som lätt blir varm/svettig och rör mig dessutom massa i jobbet. Jag har testat massor av olika sorter men inte blivit riktigt nöjd förrän jag testade LDB's deo. Toknöjd! Den gul/orangea varianten är det jag fastnat för.

• FinaMina

Absolut torr. Finns på apoteket. Det bästa jag har använt och jag svettas mycket!

• ettplustack

Thai sten set ut som en sten som kristall. Den håller du under rinnande vatten och sedan när den är blöt/fuktig använder du stenen som roll on. Det fungerar verkligen! =)

• LaFontaine
    ettplustack skrev 2012-02-15 08:13:05 följande:
    Thai sten set ut som en sten som kristall. Den håller du under rinnande vatten och sedan när den är blöt/fuktig använder du stenen som roll on. Det fungerar verkligen! =)

Jag tycker att den är helt värdelös. Den stävjar varken lukt eller fukt. Dessutom tycker jag att många som använder en sådan luktar lite småilla.
  • gullehjärtat

Det kan ju vara så att gammal svettlukt sitter kvar i kläderna? Då räcker det med att tröjan blir varm för att lukta...
    Prova tvätta kläderna med lite ättika som tar bort lukten :)

• ettplustack
    LaFontaine skrev 2012-02-15 11:19:15 följande:

Jag tycker att den är helt värdelös. Den stävjar varken lukt eller fukt. Dessutom tycker jag att många som använder en sådan luktar lite småilla.

På mig funkar den kanon =)
  • stumpan81

Oj, många olika bud här! Har köpt så mång olika deo´s. De har funkat första gångerna jag använt dem, sedan har liksom kroppen vant sig vid dem, och man börjar lukta igen. Funderar på att prova rexona maximum protection, som någon föreslog...

• Joico

Det var jag som föreslog Rexona maximum protection På mig funkar den bra iaf, men det är ju individuellt. 

Svar på tråden bra deodorant?