• Yosa

Legoland Billund. Tips önskas och fråga om biljetter etc

Vi har planerat in ett besök på Legoland Billund i juli. Vi har planerat att gå in 2 dagar. Vi är 4 vuxna och 2 barn.

Hur fungerar KOM IGEN-biljetten? är det en biljett som man köper per person (99DDK såg jag) så får man gå in dag nummer två för den?

Verkar finnas en uppsjö av erbjudanden, paket etc. Hur gjorde ni och vad tipsar du om?

För oss är det inte aktuellt att boka boende och färja ihop med entrén för det har vi redan bokat

övriga tips för parken? är det långt att gå där inne? (funderar på om en sulky är värd att ta med om inte annat för väskans skull)

Maten?

Allergier? (mat)                

• Svar på tråden Legoland Billund. Tips önskas och fråga om biljetter etc
  • Ulrika777

Japp, för 99 danska kronor får du gå in dag två, köp bara biljetten innan du går hem första dagen.

Maten är extremdyr och det är jättelånga köer till matställena så jag rekommenderar er att ta med egen lunch!

En sulky är bra om du har mindre barn, och för att slippa bära mat och badkläder.

Ha det så kul!

• Yosa

Tack! Låter ju jättebra med billig biljett för dag två . Kommer att bo på hotell så tyvärr får det nog bli att äta i parken. Något särkilt matställe som är barnvänligt och prisvärt som du kan minnas? Ja sulkyn åker nog med. 4 åringen kan ju behöva sitta nån gång och det kan va bra för väskan och jackor etc

• joojoo

Mitt bästa tips är att gå så långt in på området som  är möjligt först. Där inne var köerna oändliga kändes det som, på eftermiddagen. Dag två gick vi direkt dit och hann med flera attraktioner utan någon kö alls.

Det är rätt dyrt att köpa mat och dricka, men det finns ställen där man kan sitta om man har egen mat med sig.

Om barnen inte har tillräcklig längd för en attraktion är det inte lönt att ställa sig i kö. De mätte alla barn.

• canmamma

Funderar på att åka dit till sommaren med! Följer tråden för bra tips!

• katze

mycke köer för ganska trista atraktioner.
    köp biljeter pa hotelet sa slipper ni kön till biljeterna i allafall.

• Anne69

Det fanns en sorts vagnar/kärror där både barn och väska fick plats. Men de fanns bara tillgängliga direkt på morgonen. Vi fick bara tag på sådan dag 2.

Om möjligt ta med lunch till dag 1 iallafall. Hellre lite yoghurt o macka än dessa köer. Lite längre in i parken finns fina ställen att äta picnic på. Priset på maten därinne är en sak, värst är dock köerna. Vi köade i 40 minuter för två varmkorvar  Nej, OM ni måste äta därinne föreslår jag att ni går till lunchbuffén på hotell Legoland. Där är nog betydligt lugnare och ni får maten betydligt snabbare än inne i parken.  

Det där om att gå långt in i parken beror lite på hur gamla barn ni har. Småbarnsattraktionerna finns i den del som är närmast entrén. Men om ni ska till dem kan ni ändå gå så långt in mot Duplolandet som möjligt, där är det lite mindre folk inledningsvis.  

Ett av de finaste minnena vi har med från Legoland är de "glasfotografier" vi lät göra av våra barn. För ca 600 DKK fick vi två st. små "glaskuber" med våra barns bilder "inbrända". De är underbara!  

• Machapuchare

Trevligt och god mat hade de i riddarborgen samt i Legoredo. Däremot var det inte särskilt billigt...

För boende rekommenderar jag Lalandias stugby. Jättefina stugor och dessutom ingår entre till äventyrsbadet. ICAkort brukar ha erbjudande dit.

Vi har varit där i Maj samt i September. Inga köer till attraktionerna då, det var perfekt

• Machapuchare
    Machapuchare skrev följande:
    Vi har varit där i Maj samt i September. Inga köer till attraktionerna då, det var perfekt
    Inga köer till maten heller
Svar på tråden Legoland Billund. Tips önskas och fråga om biljetter etc