• Lattjo

Kall sås till nuggets?

Imorgon ska jag göra nuggets till middag och vill ha någon bra dipsås till. Men vad ska man göra? Just till nuggets tycker jag att det är jättesvårt av någon anledning :) Får inte vara starkt då sonen ska ha med en kompis hem och jag vet inte om han gillar stark mat...

• Svar på tråden Kall sås till nuggets?
  • Esco

Sötsur sås innehåller socker, ketchup, äppelcidervinäger, vatten, kikkoman Soya och lite potatismjöl!

• Lajkie

Tzatziki är ju supergott och enkelt om man fuskar, dvs:
    Crème fraîche, riven gurka och vitlök:)

• Thursday

Jag råkade köpa hem sån dr curryketchup häromdagen och den var jättegod till nuggets faktiskt!

I reject your reality and substitute my own.
  • La Lola
    Lajkie skrev 2012-02-14 19:43:35 följande:
    Tzatziki är ju supergott och enkelt om man fuskar, dvs:
    Crème fraîche, riven gurka och vitlök:)
    Förutom yoghurt istället så är det väl så man gör tzatziki? Var är fusket menar du?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lattjo

Haha, jag är dum i skallen. Lyckades leta rätt på receptet på nätet och när jag skulle spara det hade jag det redan i receptmappen. Jag är bra trött tror jag ;)

Men jag ska göra någon av era andra tips också, en sås är tråkigt och eftersom jag inte vet vad kompisen gillar är det bra att ha någon backup :)

• Lajkie

La lola: hehe jo, men "på riktigt" ska man väl typ låta yoghurten rinna av och ha sig? Tar lång tid:)

• La Lola
    Lajkie skrev 2012-02-14 19:49:47 följande:
    La lola: hehe jo, men "på riktigt" ska man väl typ låta yoghurten rinna av och ha sig? Tar lång tid:)
    Inte om man använder turkisk yoghurt. Eller, jag har iaf aldrig gjort så med den eftersom det är så tjock o krämig.
    Gurkan saltar jag dock o låter den vätska ur sig.
  • Lajkie

Va! Tack för tipset, då kommer jag givetvis göra på turkisk yoghurt i framtiden :)

• La Lola
    Lajkie skrev 2012-02-14 19:59:05 följande:
    Va! Tack för tipset, då kommer jag givetvis göra på turkisk yoghurt i framtiden :)
    Helt rätt! Den blir supergod.
  • Lattjo

Jag har i lite vinäger i tzatzikin också, då blir det extra gott tycker jag :) Jag vart jätteförvånad när en gammal kompis (som är från grekland) sa att hon hade vinäger i men det är gott! Bara lite dock :)

Svar på tråden Kall sås till nuggets?