• Maria b

Katrin Zytomierska

Är denna kvinna riktigt klok el genomdum

Katrins twitterhån – mot Strömstedt

”En smart kille hade fattat att hans fru var lesbisk”

Efter LCHF-bråket i ”Kvällsöppet”.

Niklas Strömstedt ger sig in i matchen – på Twitter.

Och han får svar på tal.

I gårdagens sändning av TV4:s Kvällsöppet ledde debatten om LCHF till hetsiga diskussioner.

Katrin Zytomierska väckte starka reaktioner i studion när hon berättade att hon ger sin snart tvååriga son LCHF-kost.

– Jag kommer aldrig tillåta att min son blir en tjockis. Om han är tolv år och tjock då kommer jag absolut plocka bort alla kolhydrater, sa hon då.

Gliring från Katrin

Artisten Niklas Strömstedt skrev sin åsikt om debatten på Twitter.

– Kanske är aftonens #kvällsöppet det starkaste beviset någonsin på att man blir dum i huvet av LCHF.

Katrin Zytomierska svarade honom kvickt med en gliring till Strömstedts äktenskap med Efva Attling:

– En smart kille hade ju å andra sidan fattat att hans fru var lesbisk.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

var det inte hon som sa idiotiska grejer då hon var gravid som gjorde folk upprörda.Hur kan man spy ut galla som hon.Ge sin son kost som inte är riktad till småbarn,det är som att ge en baby coka cola.Barn behöver rikligt med näring och kolhydrater för att dom skall växa.Det är chips och småätande på godis och annat skräp som gör barn tjocka med tiden.Sen är det oxå genmassa som spelar in.Jag har kraftig benstommen och detta ser jag på mina pojkar,den ena är jättesmal och lång medan den andre är lagom med kraftig benstommen och lika lång.Men denna Katrin borde få sej en rejäl dos information från Anna Wahlgren

• Svar på tråden Katrin Zytomierska
  • MamiAmanda

Fattar inte var folk har fått det ifrån; att hon ger sin son lchf? Hon snackade om när han var 12 år. Följer hennes blogg och hon ger INTE sin son LCHF.

• Esco

All respekt till Katrin som inte är som alla andra svensson mammor. Hon har ju liten glimten i ögat när hon säger sådana saker och jag gillar henne skarpt.

• Boost

För det första så ger ju inte hon honom LCHF, var har du fått det ifrån?
    OM sonen skulle vara stor som 12 åring så yttrade hon att hon inte skulle tveka på att ge honom LCHF. Vad är det för fel med det? Är väl bra att det finns föräldrar som tar tag i sitt barns vikt.

Sen tycker jag det är väldigt larvigt att skylla på att någon har "kraftig benstomme". Finns inte ens något som heter det, utan något alla skyller på så fort de väger lite mer.

Var får du informationen ifrån att barn behöver rikligt med kolhydrater för att växa?

• Dr Mupp

För det första så ger hon inte LCHF kost till sin son, men skulle göra det om han som tolvåring var överviktig. Ett klokt beslut.

För det andra är kraftig bestomme den sämsta ursäkten. Det skiljer sig endast nått kg för vuxna i benstomme vikt och för barn handlar det om max några hundra gram. Så är din ena son kraftig så är han med största sannolikhet överviktig.

Jag har själv en bred benstomme. Det betyder att jag har breda leder, men det är inte bestommen som gör att jag väger för mycket.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mrs Moneybags

Hon skriver bara en massa provocerande inlägg för att få uppmärksamhet=fler läsare=fler annonsörer/uppdrag i tv mm=mer pengar i fickan.

Inget att fästa sig vid med andra ord...

• Boost
    Mrs Moneybags skrev 2012-02-19 10:08:45 följande:
    Hon skriver bara en massa provocerande inlägg för att få uppmärksamhet=fler läsare=fler annonsörer/uppdrag i tv mm=mer pengar i fickan.

Inget att fästa sig vid med andra ord...
    Mycket möjligt att hon gör det, detta är dock för en god sak.
  • IkeaKastrull

Jag gillar henne mer och mer. Hon vågar stå för det hon tycker och tänker, hon tar ingen skit. Hon är så osvensk att jag bara måste digga henne.

• Inorr
    IkeaKastrull skrev 2012-02-19 10:11:56 följande:
    Jag gillar henne mer och mer. Hon vågar stå för det hon tycker och tänker, hon tar ingen skit. Hon är så osvensk att jag bara måste digga henne.
    visst men det är sällan nå smart hon kommer med så vad spelar det då för roll?
Svar på tråden Katrin Zytomierska