Romantiskt middag o vin = sex, eller?
Jag blir nog snart helt knastokig.
På alla hjärtans dag överraskade jag min kära fru med romatisk middag hemma. Vi delade en flaska vin till kolja-rouladerna och pressad potatis med skaldjurssås.
När vi lagt barnen och fixat och plockat lite sätter hon sig och tittar på Top model sverige.
Senare när vi går och lägger oss så ligger hon bara där och väntar under täcket med tänd lampa. Hon vet att jag vill ha sex. Jag vet att hon inte har någon vidare lust att ha sex (hon brukar lägga sig så under täcket för sig själv när hon känner att jag vill men inte hon).
Varför hade vi inte sex? Jo, vi har pratat o pratat o pratat lite till många ggr om våran olika lust och förhållande till sex (den historian hinner jag inte dra i denna tråd) men i sådana här lägen känns det som om min fru låster sig något för att det rent allmänt förväntas att man skall ha sex en dag som denna.
Varför hade vi inte sex? Varför låser hon sig? Varför visar hon inte sin åtrå och lust ibland när man anstränger sig? Idag känner jag mig bara helt tom. Känns som att jag inte fick den godispåsen som mina ansträngningar "lovat".
Nu har vi ett bra fungerande äktenskap förövrigt med både jämställda och jämlika värderingar så det har inget med något sådant att göra. Visst hon är trött på vardagarna och det vet vi båda, men varför händer det inget hos henne när jag ger det där lilla extra ibland? Är hon asexuell men försöker mörka det med att ändå hålla uppe en viss nivå av vilja till sex?
Finns det nån här på FL som känner igen detta beteendet?