• jonte02

Romantiskt middag o vin = sex, eller?

Jag blir nog snart helt knastokig.

På alla hjärtans dag överraskade jag min kära fru med romatisk middag hemma. Vi delade en flaska vin till kolja-rouladerna och pressad potatis med skaldjurssås.

När vi lagt barnen och fixat och plockat lite sätter hon sig och tittar på Top model sverige.

Senare när vi går och lägger oss så ligger hon bara där och väntar under täcket med tänd lampa. Hon vet att jag vill ha sex. Jag vet att hon inte har någon vidare lust att ha sex (hon brukar lägga sig så under täcket för sig själv när hon känner att jag vill men inte hon).

Varför hade vi inte sex? Jo, vi har pratat o pratat o pratat lite till många ggr om våran olika lust och förhållande till sex (den historian hinner jag inte dra i denna tråd) men i sådana här lägen känns det som om min fru låster sig något för att det rent allmänt förväntas att man skall ha sex en dag som denna.

Varför hade vi inte sex? Varför låser hon sig? Varför visar hon inte sin åtrå och lust ibland när man anstränger sig? Idag känner jag mig bara helt tom. Känns som att jag inte fick den godispåsen som mina ansträngningar "lovat".

Nu har vi ett bra fungerande äktenskap förövrigt med både jämställda och jämlika värderingar så det har inget med något sådant att göra. Visst hon är trött på vardagarna och det vet vi båda, men varför händer det inget hos henne när jag ger det där lilla extra ibland? Är hon asexuell men försöker mörka det med att ändå hålla uppe en viss nivå av vilja till sex?

Finns det nån här på FL som känner igen detta beteendet?

• Svar på tråden Romantiskt middag o vin = sex, eller?
  • IkeaKastrull

Jag vet inte varför hon inte är sugen, det är endast hon som kan svara på det.

Det jag vet är dock att lust inte nödvändigtvis bara dyker upp av att mannen är romantiskt. Det var verkligen fint att bjuda henne på middag och så, men hennes sexlust behöver inte komma tillbaka bara för det.

Sedan kan jag tycka att hon får bjuda på sig själv lite. Hon ska givetvis inte ställa upp på sex om hon inte vill... Men varför lägga sig och titta på ett av hennes program (antar att det är hon som gillar Top Model), istället för att försöka själv att få lust? Hon har ju verkligen ett ansvar också, det är ju ert sexliv inte bara ditt! Ni kanske hade kunnat massera varandra, ta en dusch tillsammans eller titta på en gemensam film istället. Känns så torrt att efter en romantisk middag lägga sig och titta på Top Model...

Får känslan av att hon inte vill att ert sexliv ska bli bättre? Hon kanske är rätt nöjd med att inte ha sex? Hon verkar ju inte försöka väcka lusten till liv iaf, och just att hon försöker anser jag att du kan begära. Du kan inte kräva sex, men att hon är delaktig till att lösa problemet, det kan du kräva!

• Anonym

Känner igen och känner igen, jag fick otroligt dämpad lust av (alla) mina preventilmedel jag har haft, dvs. minipiller cerazette, mini-p samt min p-stav jag hade. Och så fort jag tog bort det så kom lusten tillbaka med full kraft! Har nog aldrig mått så bra som jag gör nu sen jag sluta med skiten, känner mig pigg uppåt och glad. Äter din fru några p-piller? För dom kan vara en riktig mode killer. Har ni fastnat i slentrian? Prova isf nya saker, överraska henne någon helg, ta in på ett hotell eller liknande och bara rå om varandra.
    Hoppas att det löser sig för er.  

• Anonym

Jag känner igen mig lite i det. Jag blir som en tillknäppt mussla när det "förväntas" att vi ska ha sex. Eller de gånger jag vet att det förväntas av mig att det ska sexas. Men i övrigt är jag hur "villig" som helst. Sålänge handlingarna som han gör inte insinuerar att han vill ha sex. För oss är sex ett samspel mellan oss och båda ska ta initiativ.

Min teori är att hon känner att du gjorde det för henne/er för att få sex och inte för att uppskatta henne.

Du kanske bara närmar henne på ett speciellt kärleksfullt och närgånget sätt de dagar du vill ha sex. Du kanske bara smeker henne på ett visst sätt för att det ska leda till sex osv. Och då blir det avtändande. Hon känner igen dina speciella tecken. Hon kanske ryggar tillbaka när du vill hångla för att hon vet att du förväntar att det leder till sex? kan det stämma?

Jag tycker du ska förföra henne på samma sätt som du brukar göra fast helt sluta upp och ta initiativ till sex. Smek henne, ge henne ryggmassage osv men gå INTE längre. Väck hennes lust igen! Låt henne känna sig kåt och inte pressad för då låser det sig.

jag säger inte att du pressar henne till sex, men genom att bjuda på en romantisk middag och servera vin och vara lite sexig är kanske ditt sätt att visa att du vill ha sex och det känner hon.

Hon känner dina vibbar och det blir avtändande och därför så vill hon inte. Det låter konstigt men jag skulle tro att det är så.

Visst kan man ställa upp ibland även fast man inte är så sugen, men hur kul är det egentligen?

• Anonym (Varit likadan)

Kunde varit min man som skrivit ditt inlägg för kanske 4 år sedan. Sex var vårt största problem pga att han hade så hög lust och jag hade så låg lust. Han var frustrerad och visste inte hur han skulle göra för att få mig mer kåt, jag kände mig enormt pressad och gick och fasade över att han skulle försöka vilja ha sex varje kväll. Hade det gått en vecka kunde man ge sig fan på att det skulle bli sura miner om dygnet gick utan att det blev sex! När vi väl hade sex så tog det lång tid att mjuka upp mig och jag var stel som en pinne i början för jag var ju inte kåt!

Detta är ju ohållbart och snor så himla mycket energi som man kan lägga på annat istället! Jag bestämde mig för att leta orsaker till att jag inte hade någon lust för jag VILLE ju ha lust, vem fan vill inte vara kåt?!? Jag var avis på min man som var ständigt kåt och han på mig som inte var det för båda led ju av det!

Jag började med att sluta med p-piller eftersom jag läst att det hämmar sexlusten och där vände det för mig. Jag började utforska mina fantasier, sånt som legat latent som jag började underhålla och det ledde till att jag började onanera i ensamhet, jag började fantisera och det ledde till att jag en dag pratade med min man om mina fantasier. Kanske har din tjej några fantasier? Hon kanske inte vågar ta upp det med dig, tipsa henne i så fall på något schysst sätt att gå in på forum som detta som anonym och prata om det med andra. Då tar man ytterligare ett steg.
    Sen måste du vara lyhörd för om det är något som tänder henne och inte håna henne. Är det något du känner att du absolut inte vill ställa upp på så ska du ju inte det givetvis men lyssna och prata om det.

Det där med middag och vin är ju trevligt men inget som per definition ska leda till sex, det ska bådas drift göra för att man är kåta på varann och vill ha sex! Det gjorde antagligen bara saken värre för din fru som då kände sig mer pressad till att "ställa upp" för att du gjort något som hon vet du vill ska leda till sex. Vill du "köpa" sex för middag och vin, choklad, blommor? Eller vill du "dela" sex med någon som är kåt på dig?!

• Anonym

Det mest avtändande som finns är när man ska få en ryggmassage, och sedan visar det sig att det "bara" var för att killen ville ha sex. Otroligt avtändande!!

Att göra romantiska handlingar med "dold agenda". Tex som att laga en romantisk middag för att få sex. Fruktansvärt avtändande.

Laga en romantiskt middag för att du älskar henne utan dold agenda och om du är sugen så försök att kåta upp henne på andra sätt. En middag blir man inte kåt av!

• jonte02
    IkeaKastrull skrev 2012-02-15 08:58:30 följande:
    Jag vet inte varför hon inte är sugen, det är endast hon som kan svara på det.

Det jag vet är dock att lust inte nödvändigtvis bara dyker upp av att mannen är romantiskt. Det var verkligen fint att bjuda henne på middag och så, men hennes sexlust behöver inte komma tillbaka bara för det.

Sedan kan jag tycka att hon får bjuda på sig själv lite. Hon ska givetvis inte ställa upp på sex om hon inte vill... Men varför lägga sig och titta på ett av hennes program (antar att det är hon som gillar Top Model), istället för att försöka själv att få lust? Hon har ju verkligen ett ansvar också, det är ju ert sexliv inte bara ditt! Ni kanske hade kunnat massera varandra, ta en dusch tillsammans eller titta på en gemensam film istället. Känns så torrt att efter en romantisk middag lägga sig och titta på Top Model...

Får känslan av att hon inte vill att ert sexliv ska bli bättre? Hon kanske är rätt nöjd med att inte ha sex? Hon verkar ju inte försöka väcka lusten till liv iaf, och just att hon försöker anser jag att du kan begära. Du kan inte kräva sex, men att hon är delaktig till att lösa problemet, det kan du kräva!
    Nä, jag vet att romantiska ansträngningar och daglig uppmuntran och uppskattning med kramar och smek inte är lika med sex. Det har vi pratat igenom ett otal ggr tillsammans med mkt annat. Det känns bara som att man gång efter annan lägger upp bollen för serveess men racket möter alltför sällan upp bollen.

Vi har även pratat igenom detta med krav. Jag har inga krav på sex. Jag har även sagt till henne att jag absolut inte vill att hon skall ställa upp för det får ingen av oss ut något av om man nu måste få ut något av sex och intimitet mer än samhörighet och relationsutveckling m.m.

Nä, hon anstränger sig inte på ett sätt så jag ser att hon vill mötas sexuellt även om vårat sexliv blivit något bättre iom våra diskussioner i ämnet. Hon har blivit mer spontan och släppt lite på hämningar och så, men jag känner ändå att det är något som hon inte vill dela med sig av till mig. Hon är inte 100% ärlig i vad hon vill och tycker/känner och det känns oerhört ledsamt. Jag har tagit upp det, men hon avfärdar att det skulle vara något hon inte redan talat om för mig.

Diskussionerna lär gå vidare...
  • tjej87
    Anonym skrev 2012-02-15 09:05:55 följande:
    Det mest avtändande som finns är när man ska få en ryggmassage, och sedan visar det sig att det "bara" var för att killen ville ha sex. Otroligt avtändande!!

Att göra romantiska handlingar med "dold agenda". Tex som att laga en romantisk middag för att få sex. Fruktansvärt avtändande.

Laga en romantiskt middag för att du älskar henne utan dold agenda och om du är sugen så försök att kåta upp henne på andra sätt. En middag blir man inte kåt av!
    Jag håller med till 100%. Att du TS förväntar dig sex som "tack" för att du lagat maten är inget som väcker lustar precis... Förför henne på riktigt, men förvänta dig inte sex i förväg! Dessa förväntningar tar ju död på lusten helt, det blir en press att vara kåt och våt direkt. Du får mjuka upp henne och locka fram lusten, inte tvinga fram den genom att laga god mat och sen tycka att det är självklart att du ska få sex. Blir det inte sex så har ni iaf haft en mysig kväll med god mat och kanske en massa gos och hångel iaf. Om jag var du skulle jag skulle inte vilja ha sex om min sambo hade det med mig bara för att jag förväntar mig det. Jag vill ha sex när både jag och min sambo är sugna på det!
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-02-15 09:05:55 följande:

Haha!! Jaa, det där känslan av att vinet ska vara en musöppnare dödar lusten helt. Och att bli bjuden på middag med vin med förväntad återbetalning i form av sex är inte roligt, där känslan hänger över en att 'nu ska du ge fitta för jag har lagat mat och köpt vin' är rena erotik och romantik dödaren..
    Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-02-15 08:59:31 följande:
    Känner igen och känner igen, jag fick otroligt dämpad lust av (alla) mina preventilmedel jag har haft, dvs. minipiller cerazette, mini-p samt min p-stav jag hade. Och så fort jag tog bort det så kom lusten tillbaka med full kraft! Har nog aldrig mått så bra som jag gör nu sen jag sluta med skiten, känner mig pigg uppåt och glad. Äter din fru några p-piller? För dom kan vara en riktig mode killer. Har ni fastnat i slentrian? Prova isf nya saker, överraska henne någon helg, ta in på ett hotell eller liknande och bara rå om varandra.
    Hoppas att det löser sig för er.  
    Hon har en hormonspiral, men den kan inte ha något med hennes lust att göra, enl henne.

Visst finns det en viss slentrian och ren och skär trötthet. Trötthet i sig och trötthetskänslor över de vardagliga rutinerna, men där sitter vi i samma båt och försöker göra det bästa av det tillsammans. Vi påverkas ju olika av detta.

Nya saker har sakta smygit in i våran relation, mest för att jag varit envis i att ta upp diskussioner om sex och intimitet och hur jag känner och tycker. Känner dock inte att min fru är i närheten av den nivån jag befinner mig på just nu. Känner inte att hon känner 100% delaktighet och engagemang tyvärr. Hon lussnar och hör och tar till sig det som hon känner hon kan och har lust  att bidra med.

Tar vi in på hotell eller liknande så står det SEX i min panna och SÖMN i hennes :) Vi har varit iväg ibland, men kan helt klart bli bättre på det. Antar att man får komma iväg några ggr innan den avslappnade känslan innfinner sig!?
  • Furstinna

Tycker synd om dig ts. Och till er andra som skriver att ts förväntar sig sex.. Det är kanske inte så lätt att gå runt och vara kåt och ens partner bara helt skiter i ens behov. Hon kanske behöver hjälp med att hitta sin sexlust. Tar hon mediciner som påverkar eller har det hänt något?

Svar på tråden Romantiskt middag o vin = sex, eller?