• Pimä

PCOS + Primolut Nor ? Pergotime

Jag hänger på här, hoppas det är ok? :)

Jag har precis ätit min första primolut-nor kur, tog sista tabletten i torsdags kväll.
    Nu inväntar jag mens, som borde dyka upp idag eller imorgon, för att sen påbörja första kuren pergo (enkelkur) på 5e dagen. Spännande som tusan, men tider går ju så förbaskat långsamt! Tungan ute 

• Pimä

Och jag fick min i söndags så jag börjar pergo på torsdag :) Då ligger vi lika till du och jag, spännande :)

• Pimä

Jag befinner mig ganska precis i mitten, Östersund :) Du då?

• Pimä

Ja precis, tog andra tab imorse :) Har du hunnit få några biverkningar?

• Pimä

Jag har haft lite humörsvängningar och varit väldigt, väldigt myssjuk, haha! Idag på dag 5 har jag emellanåt lite molande känningar över äggstockarna, men inte så att det gör ont! Vilken dag har de sagt till dig att ÄL oftast sker på? Min rätta läkare sa dag 16-19 medan läkaren som jag fick träffa på en jourtid sa dag 12-14, alltså 3 dagar efter sista tab. Känner mig lite förvirrad :/

• Pimä

Då kör vi också på dag 12-20, minst! Man vill ju inte chansa och gå miste om det liksom :p Dag 35 har dom sagt att jag ska göra ett gravtest, det känns som en evighet dit! Vill ju att allt ska ha skett nu på en gång!

• Pimä

Inget positivt ÄL-test för min del än :/ är dock på dag 16 idag, så jag ska fortsätta testa i några dagar till. Vi har däremot myst sedan dag 9, alltså sista dagen med pergon, inte det lättaste då sambon får kraftig prestationsångest! Jag ska iväg och lämna blodprov dag 25, jag hade heller ingen tid för VUL, min läkare sa att när man ger enkel dos brukar man inte göra ett VUL.

Ååh, jag hoppas verkligen att det här går vägen! Vi vill så gärna få ett barn tillsammans!

• Pimä

Ja fy, det måste vara hemskt att veta att man MÅSTE komma, det är ju som bäddat för att det ska bli stopp :/

Jag tror jag skrivit var jag bor tidigare i tråden, Östersund :)

• Pimä

Hej hej allihopa, nu var det ett tag sedan jag skrev här. Jag åt ju enkeldos pergo, fick ej utslag på ÄL-test, har lämnat prov men ej fått ngt provsvar och ej heller positivt gravtest, så vi får se om det dyker upp någon mens eller om det helt enkelt inte händer någonting efter denna dos. Vi har iaf bestämt oss för att vänta några månader med nästa dos (som kommer bli dubbel), så att jag får en chans att gå ner extrakilona dom jag gått upp (gick dessutom upp 3 kg !!!!! av pergon) samt göra klart skolan (läser till undersköterska och har bara två månader kvar, så hoppas på att få en fast tjänst efter det). Så nu är det hård träning som gäller, 10 kg till Juni, tror ni jag klarar det? :p

Hur går det för er andra? :)

Svar på tråden PCOS + Primolut Nor ? Pergotime