• Malphie

PCOS + Primolut Nor ? Pergotime

Min läkare sa att ÄL är dag 16-18, men att vi ska mysa från dag 12 till 20 ;) Tog sista tabletten i lördags och igår hade jag lite känningar i magen. Vet dock inte om det har varit inbillning/önsketänkande för idag känner jag ingenting.

• Malphie

Hej tjejer!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg?! Min har varit bra med massor att göra Glad  

Laugh skrev 2012-03-01 15:38:51 följande:
    Jag tog min sista tablett av Primolut igår kväll. Så nu inväntar jag mensen. Hur lång tid tog det för er innan ni fick mensen?

Hur har det gått för er andra? Nån som nyligen plussat? Glad 
    Jag behövde aldrig ta min Primolut då jag helt plötsligt fick mens, så det var bara att sätta igång med Pergo istället. Nu återstår ju att se om vi har träffat rätt...tyvärr fick sambon influensan så det blev inte så mycket mysande som vi hade önskat. 

Hur går det för er?

• Malphie
    CookieKaka skrev 2012-03-05 10:27:20 följande:
    Jag är på min tredje dag med Pergo och ska på vul den 8/3.
    Känner inte av tabletterna alls men antar att det bara är possitivt!

Håller tummarna att det är vår tur nu! 
    Jag fick känningar av tabletterna dag 4 och 5. Då blev jag illamående. Därefter mådde jag lite småskumt ett par dagar för att sedan bli väldigt illamående igen. Tog ett Clearblue ÄL-test när det var som värst och då blev det en glad gubbe Skrattande så jag antar att det var min ÄL som gjorde att jag mådde illa. 

Jag har inget VUL inbokat utan "bara" blodprov 12/3 för att se om jag haft ngn ägglossning. Hur kommer det sig att du ska på VUL? 
  • Malphie
    Pimä skrev 2012-03-05 12:21:03 följande:
    Inget positivt ÄL-test för min del än :/ är dock på dag 16 idag, så jag ska fortsätta testa i några dagar till. Vi har däremot myst sedan dag 9, alltså sista dagen med pergon, inte det lättaste då sambon får kraftig prestationsångest! Jag ska iväg och lämna blodprov dag 25, jag hade heller ingen tid för VUL, min läkare sa att när man ger enkel dos brukar man inte göra ett VUL.

Ååh, jag hoppas verkligen att det här går vägen! Vi vill så gärna få ett barn tillsammans!
    Usch ja...det där med prestationsångest känner jag igen... Lider med våra män!

Då har du fått samma besked som jag, blodprov dag 23-25.
  • Malphie

Vet att någon har svarat tidigare, men var i landet befinner ni er tjejer?

• Malphie

I söndags kväll började jag få ett molande långt ner i magen. Det gör inte ont, men det känns som konstant rörelse vid äggstockarna. Det höll i sig hela dagen igår plus att jag har ömma bröstvårtor. Någon som känner igen detta? har även mått en massa finnar på hakan Rynkar på näsan

• Malphie
    CookieKaka skrev 2012-03-12 09:44:57 följande:
    Lycka till!
    Hoppas det gått bättre för dig än för mig, jag hade ingen reaktion på enkeldos så det blir nytt försök med dubbel när mensen startar igen :(
    Testade du med ägglossningstest eller du har redan lämnat blodprov?
  • Malphie

Hej tjejer!

Bytte läkare då jag blev illa bemött på den klinik jag var på först. Har hittat en helt underbar läkare i Helsingborg som lyssnar, förstår och agerar.  

I fredags tog jag sista tabletten Pergo, andra kuren. Denna gång gick jag på dubbeldos. Gjorde ett VUL i fredags och där visade sig ett fint ägg som vi nu hoppas ska släppa. Skulle göra ÄL-test varje dag fram till imorgon för att se om det ger utslag. Inget än... Rynkar på näsan Om jag inte får utslag imorgon ska jag ringa och få en tid för en spruta. Återkommer imorgon och berättar hur det gått.

• Malphie

Ingen ägglossning idag heller, så i eftermiddag blir det VUL igen och förmodligen en spruta. 

• Malphie

Hemma i soffan...
    VUL visade att jag har tre fina ägg och tjock slemhinna så nu ska de bara lossna och fastna :)
    Fick en spruta i magen, Ovitrelle, så nu ska ägglossning ske inom 24-36 timmar.
    Mysdags!!

Svar på tråden PCOS + Primolut Nor ? Pergotime