• hoppas5

Kub test måndag 20/2

Hejsan!Usch så nervöst jag skall in och göra kubtest på måndag,blodprovet är redan taget.Jag är 42 år i juli och vet att resultatet kan bli sämre pga åldern som % är nu i min ålder är den 1 på 50 att få ett kromosonfel på barnet.nu undrar jag om man får ett resulat 1/200 tex menas då det att det är 1 på 200 att det är kromosonfel??När man kommit upp i min ålder visas det oftast så dåliga resultat på ett kubtest??Snälla ge mig svar:

Kramar fundersam och orolig 

• Svar på tråden Kub test måndag 20/2
  • SailorGirl

Jag vet en superfin och frisk tjej som fick 1/200 i sammanvägd risk (ålder + blod + UL). Föräldrarna gjorde moderkaksprov och allt var bra.

Tänk på att allt inte syns på KUB, så det finns alltid en risk att något är snett med barnet. Har graviditeten gått så långt som din har, så är sannolikheten för att allt är bra rätt hög.

Min åldersrisk var väl sisådär 1/400 när vi väntade dottern, men den sammanvägda risken efter KUB var 1/8700.

Förutsätt att allt är bra tills motsatsen är bevisad och gläd dig åt en extrachans att få kika på ditt/ert gryn :)

Svar på tråden Kub test måndag 20/2