• SaTh

Drömtydning? Folk dör varje natt..

Någon som är bra på drömtydning? Har vaknat nu två mornar i rad EXAKT 06.30 av att jag stor gråter.. Igår drömde jag att min pappa dog och inatt att min sambo dog. Har världens panik och är livrädd när jag vaknar. Jag är gravid i vecka 6 ( om det har någon betydelse?) Vad betyder det här och varför vaknar jag exakt samma tid varje morgon och varför dör dom i mina drömmar! det är riktigt obehagligt! Mycket tacksamm för svar! Kram

• Svar på tråden Drömtydning? Folk dör varje natt..
  • gravid

Det är bara du som kan tyda dina drömmar. Vad är du rädd för?

• IkeaKastrull

Du kanske är orolig för att förlora de som står dig nära? Det är rätt vanligt att drömma mardrömmar som gravid, jag tippar på att det är boven. Du ska bli mamma, och hjärnan försöker säkert hantera och smälta den nyheten.

• SaTh

Jag är nog inte rädd för något speciellt, har ganska dåligt självförtroende och behöver ganska mycket bekräftelse.. jag kanske är rädd för att bli lämnad? men det har ju med min sambo att göra. min pappa vet jag aldrig skulle lämna mig men då skulle jag väl drömt att han lämna mig för någon annan och inte dör? annars tror jag inte jag är rädd för något annat?

• SaTh

Okej, men så lustigt att jag vaknar exakt samma tid 06.30 två mornar i rad. jag brukar alltid vakna utav min sambos klocka ( då han inte gör det och den ringer i ca 15 min) men dom här två mornarna har jag inte vaknat en enda gång. sovit gaaanska hårt

• Lajkie

Jag drömde sjuka drömmar som gravid....sambon var otrogen var en återkommande. Samt att jag tappade tänderna.

• SaTh

det är så verkligt, drömmer var ganska "hattig" men i slutet av drömmen så sa jag till någon " tänk om han skojar med mig?" jag måste ringa han, gick ut på ballkongen och ringde till hans mobil och han svarade inte och då gick det upp.. han är verkligen död.. fyfan det var då jag vaknade och stor grät.. huga. riktigt jobbig dröm!

• HokusPokus

Jag vet inte vad det betyder men när jag var gravid med min äldsta drömde jag samma mardröm om och om igen och i den drömmen dog min sambo och jag tvivlade på om jag verkligen ville ha barnet nu när jag var ensam.
    Jag vaknade helt förstörd.
    Tror det var hormonerna och all oro över framtiden/bebisen som gjorde att mardrömmen kom. Hon var verkligen efterlängtad och i vaket tillstånd skulle jag aldrig överväga att ta bort henne äns om det värsta skulle hända med pappan.
    När jag sen blev gravid med lillasyster återkom mardrömmen. Med skillnaden att stora tjejen fanns och henne skulle jag ju såklart ha kvar men jag tvekade på om jag verkligen ville behålla bebisen i magen utan min sambo....

Läskigt och jobbigt som 17 men som tur var bara mardrömmar!

• Free Spirit Free Love

som någon annan sa förut så är det bara du som kan tyda dina drömar, med det menas att de finns små subtila medelanden i drömarna som ingen annan än dig eller möjligtvis de som känner dig väldigt bra kan förstå.

Med de sagt så kan jag fortsätta. Om man drömmer om att någon ska dö, ser den dö eller får veta att någon har dött så betyder inte de att de är någon som kommer att dö, eller lämna dig för den delen. När man blir gravid så har man många hormoner i kroppen, men också mycket oro inför förlossningen och de nya med att bli mamma. (är detta din första gaviditet? )
    Det drömmar gör är att hjälpa oss att bearbeta de vi känner från vårat undermedvetna, så att vi kan hantera de situationer som kommer till oss i vaket tillstånd mkt bättre. Just att drömma om döden är vanligt när man står inför en stor förändring i ens vakna liv I generella drag kan man säga att död betyder ett avslut på ett kapitel i ens liv och början på något nytt!
    Att det är just din sambo och pappa som har varit de som dött kanske är för att dessa har en viktig och stor roll i ditt liv?
    Att du vaknar samma tid har ja tyvär inge bra svar på... Kan ju va så att de finns en granne eller nått (om ni bor i lägenhet) som har en väckarklocka som går av då..? eller att du gick och la dig exakt samma tid de kvällarna, och då fått i dig så mkt sömn din kropp behövde? :)

Svar på tråden Drömtydning? Folk dör varje natt..