Hur tidigt har ni sett kön (som visat sig stämma) vid UL?
Väldigt nyfiken!
Väldigt nyfiken!
Vecka 14+5 och det stämde sedan på RUL!!
På rul alla tre gångerna har bm inte haft några problem att se kön. och hon hade rätt alla gångerna. Rul har varit mellan v 17-20 för mina barn.
Puffar för fler svar!
Ja är lite nyfiken på de där med BF. Räknar dom det från när ägget fäst i livmodern eller när spermiern hittar ägget?
Låt oss säga. De finner varandra den 13 men fäster inte fören den 18 alltså fem dagar senare. Gör de att BF blir fem dagar senare? Eller räknas de från när de träffar varandra.
På rul alltså!
På RUL räknar de väl ändå måttet på bebisen? Inte speciellt mycket på något annat om jag förstått det rätt, eftersom bebisarna verkar växa rätt lika mycket i början, fram till RUL-tiden. Efter det börjar vissa skena och andra softa. Så har jag förstått det iaf!
Men då bör de väl vara från när de fäster ? För innan dess växer de ju inte ?:) eller? Ja e jätte dålig på allt med graviditet :P
Jag har för mig att om barnet är x cm långt så är det så långt gånget som "normen" för x cm är. Om ett barn som är 10 cm är 15 veckor gammalt enligt norm, så är ditt barn som också är 10 cm 15 veckor, även om det inte stämmer riktigt med din ÄL.
På KUB i v 13 såg jag att det var en flicka. I alla fall såg det precis ut så som en flicka ska se ut i v. 13 enligt bilder jag sett på internet. Det var en flicka.
De var väldigt säkra på flicka på RUL i v18 och det har bekräftats vid 3D UL i v28 och TUL i v32 så jag tror nog att de har rätt. Vi frågade aldrig på KUB i v12.