• Millan83

Hur tidigt har ni sett kön (som visat sig stämma) vid UL?

Väldigt nyfiken!

• Svar på tråden Hur tidigt har ni sett kön (som visat sig stämma) vid UL?
  • 05091112
    Leona08 skrev 2012-02-15 16:53:44 följande:
    Vecka 14+5 och det stämde sedan på RUL!!
    Vad var det för kön om man får fråga?
  • viseversa

På rul alla tre gångerna har bm inte haft några problem att se kön. och hon hade rätt alla gångerna. Rul har varit mellan v 17-20 för mina barn.

• Leona08
    05091112 skrev 2012-02-15 16:55:11 följande:
    Vad var det för kön om man får fråga?
    PojkeGlad
  • viseversa
    viseversa skrev 2012-02-15 16:55:19 följande:
    På rul alla tre gångerna har bm inte haft några problem att se kön. och hon hade rätt alla gångerna. Rul har varit mellan v 17-20 för mina barn.
    Jag har..

Flicka
    Flicka
    Pojke btw. 
  • Savann
    Millan83 skrev 2012-02-16 18:20:20 följande:
    Puffar för fler sva
    Med vår flicka frågade vi och fick då veta att det skulle bli just en flicka va då i v 17
    Denna gången såg vi en snopp men frågade aldrig då vi bestämt innan att vi inte skulleta reda på det denna gången, men nu går man ju och funderar hela tiden så vi ska fråga nästa gång den 9e Mars spännande:D
  • Savann
    Savann skrev 2012-02-17 13:25:24 följande:
    Med vår flicka frågade vi och fick då veta att det skulle bli just en flicka va då i v 17
    Denna gången såg vi en snopp men frågade aldrig då vi bestämt innan att vi inte skulleta reda på det denna gången, men nu går man ju och funderar hela tiden så vi ska fråga nästa gång den 9e Mars spännande:D Var bara i v 15 då därför vi ska göra om det.
  • framtiden

Ja är lite nyfiken på de där med BF. Räknar dom det från när ägget fäst i livmodern eller när spermiern hittar ägget?

Låt oss säga. De finner varandra den 13 men fäster inte fören den 18 alltså fem dagar senare. Gör de att BF blir fem dagar senare? Eller räknas de från när de träffar varandra.
    På rul alltså!

• Millan83

På RUL räknar de väl ändå måttet på bebisen? Inte speciellt mycket på något annat om jag förstått det rätt, eftersom bebisarna verkar växa rätt lika mycket i början, fram till RUL-tiden. Efter det börjar vissa skena och andra softa. Så har jag förstått det iaf!

framtiden skrev 2012-02-17 13:30:03 följande:
    Ja är lite nyfiken på de där med BF. Räknar dom det från när ägget fäst i livmodern eller när spermiern hittar ägget?

Låt oss säga. De finner varandra den 13 men fäster inte fören den 18 alltså fem dagar senare. Gör de att BF blir fem dagar senare? Eller räknas de från när de träffar varandra.
    På rul alltså!
  • framtiden

Men då bör de väl vara från när de fäster ? För innan dess växer de ju inte ?:) eller? Ja e jätte dålig på allt med graviditet :P

• Millan83

Jag har för mig att om barnet är x cm långt så är det så långt gånget som "normen" för x cm är. Om ett barn som är 10 cm är 15 veckor gammalt enligt norm, så är ditt barn som också är 10 cm 15 veckor, även om det inte stämmer riktigt med din ÄL. 

• gbgumman

På KUB i v 13 såg jag att det var en flicka. I alla fall såg det precis ut så som en flicka ska se ut i v. 13 enligt bilder jag sett på internet. Det var en flicka.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Bling1975

De var väldigt säkra på flicka på RUL i v18 och det har bekräftats vid 3D UL i v28 och TUL i v32 så jag tror nog att de har rätt. Vi frågade aldrig på KUB i v12.

Stitch längtar efter Lilo
  • Grazzy
    Millan83 skrev 2012-02-15 13:44:09 följande:
    Väldigt nyfiken!

Försökte titta på könet på RUL, men var väldigt osäkert då, men BM trodde på en flicka. 4 veckor senare (V.22) Såg man klart och fint underifrån att var mycket riktigt var den flicka!
Svar på tråden Hur tidigt har ni sett kön (som visat sig stämma) vid UL?