• safini

Jag bajsade på mig igår :(

Anonym (Barska frun) skrev 2012-02-16 01:57:55 följande:
    Kära nån!

Ångest eller ej, det häpnadsväckande i den här historien är baske mig att TS ringer runt och involverar halva stan i en sådan situation!

Jag kan inte låta bli att häpna över vuxna människor som verkar dras med ett evigt behov av att bli omhändertagna i varje liten situation som drabbar dem!

Men, vad vet jag, du kanske har ännu fler handikapp än ångest, TS, som gör att du inte ens klarar att tvätta av dig din egen skit?

Läs igenom vad du själv har skrivit och berättat och försök ta lärdom av den här historien- som inte var "pinsam" alls egentligen innan du blandade in en hel armé av folk. Jag ryser vid tanken på att någon ens kan komma på tanken att GÅ IN PÅ ICA med skit rinnande längs benen för att låta sig bli avtvättad! Snacka om snusk!

Ts, du är inget barn, såvitt jag förstår. När man är liten får man sätta sig och grina och ropa på hjälp om man skitit på sig. Vuxna människor däremot får själva ta ansvar för både det ena och det andra. Det gäller både sin ångest och sin avföring.
    Vad tror du själv att din ångest handlar om, förresten? En viss sorts ångestsyndrom utvecklas hos människor som levt i en överbeskyddad miljö där man inte lärt sig ta vara på sig själv, visste du det? Boten består i att man lär sig ta hand om sig själv och får upptäcka att man kan bemästra livets svåra situationer själv.

Av mig får du ingen klapp på kinden, sorry, du får en klatsch i baken och en uppmaning att se till att växa upp och bli självständig! KBT! DBT? Släpp skyddsnätet och kom in i matchen!
    Gud så jääävla elak... hur kan man ens uttrycka sig så för en människa som verkligen mår dåligt?? Att växa upp och ta ansvar innebär dessutom att lära sig ödmjukhet!! Tror du missade det, så gå en kurs!! Ensam är inte alltid stark, helt klart ska man våga be om hjälp...vet inte vad du varit med om i ditt liv som gjort dig till en riktig bitterf***a, men jag är säker på att om du berättat om dina erfarenheter eller händelser så skulle ingen här ha hoppat på dig o varit elak, utan de hade stöttat dig...(har aldrig uttryckt mig såhär elakt o påhoppande förr i mitt liv, men dina ord gjorde mig verkligen upprörd) Man reagerar olika på olika situationer... saker du hanterar på ett sätt hanterar andra på annat sätt.. acceptans och ödmjukhet!!
  • safini
    Anonym (Förstår) skrev 2012-02-16 14:25:49 följande:
    Men varför ska man inte berätta för någon, om man själv vill??..För att den som man berättar för ska tycka det är äckligt?
    Jag tycker det bästa vore om det inte var sån tabu med bajs...finns så otroligt många som har ångest just för sånna här situationer...och vad är det som är så himla farligt med bajs..det är liksom mat som gått igenom kroppen och tagits näring ifrån!

Jag tycker de som vill va tysta om det ska vara det och de som vill säga ska säga. I så fall ska man heller inte säga att man har influensa eller ångestsjukdom? men magproblem och sjukdomar ska man va tyst om? HELT FEL tycker jag!
    Instämmer :)
  • safini
    flissur skrev 2012-02-16 14:39:49 följande:
    Gud så jääävla elak... hur kan man ens uttrycka sig så för en människa som verkligen mår dåligt?? Att växa upp och ta ansvar innebär dessutom att lära sig ödmjukhet!! Tror du missade det, så gå en kurs!! Ensam är inte alltid stark, helt klart ska man våga be om hjälp...vet inte vad du varit med om i ditt liv som gjort dig till en riktig bitterf***a, men jag är säker på att om du berättat om dina erfarenheter eller händelser så skulle ingen här ha hoppat på dig o varit elak, utan de hade stöttat dig...(har aldrig uttryckt mig såhär elakt o påhoppande förr i mitt liv, men dina ord gjorde mig verkligen upprörd) Man reagerar olika på olika situationer... saker du hanterar på ett sätt hanterar andra på annat sätt.. acceptans och ödmjukhet!!

Mkt bra skrivet ödmjukhet varar längst :)
  • safini
    Anonym (uhhh) skrev 2012-02-16 15:42:12 följande:
    Det har inte med ödmjukhet att göra. Jag tycker inte det är ödmjukt av ts att ringa dit sin syster t.ex. som får åka ifrån jobbet för att torka skit. Herregud hon är ju mamma, det är liksom inte hon som ska få hjälp att bli torkad.
    dig skulle inte jag vilja ha som syster iaf... hade gjort det direkt för min syster, utan gnäll och utan att de var besvärligt.. och med massa medkänsla för min syster
  • safini
    modesto skrev 2012-02-16 16:00:33 följande:
    jag skulle inte vilja ha TS som min syster som bad mig att komma från jobbet och tvätta henne när hon var helt kapabel att göra det själv. 
    och det vet du att hon var?? Hon lider av ångest.. gör du?? vet du hur man blir när ångesten totalt sköljer över en?? tänk att det är lättare att dömma människor än det är att sätta sig in i andras situation och försöka förstå...
  • safini
    MoaElis skrev 2012-02-16 17:18:18 följande:
    Jag gillar verkligen inte när folk förminskar andras problem, vadå begatell? Det var det väl inte? Uppenbarligen inte för ts iaf, inte hade det varit det för mig heller.

Jätte bra att du klarar av  situationer som är tusen gånger värre, du är verkligen jätte duktig... Men nu gör bevisligen inte TS det, utan behövde hjälp. Vilket i mina ögon inte är fel, det är starkt att be om hjälp.
    HÅLLER MED TILL 100! 
  • safini
    Momat skrev 2012-02-16 19:21:09 följande:
    Anonym skrev 2012-02-16 19:01:56 följande:
    du kanske lider av ångest, men du lider sure as hell inte av sympati och förståelse för andra!
    och varför måste du vara hård mot TS? hon mår dåligt över det som hände och du sparkar på henne där hon ligger, du jämnför dig själv med henne och tycker att hennes ångest och upplevelse är en bagatell!? 

tycker verkligen att du måste lära dig lite om andra människor! alla är inte som DU!    
Svar på tråden Jag bajsade på mig igår :(