miracle20 skrev 2012-02-16 14:37:29 följande:
Om du tycker 450 kr för undersökning är dyrt ska du inte ha linser, 3 månader kostar 300 kr och det är viktigt att undersöka ögonen varje år för 500 kr.
IsDimma skrev 2012-02-16 14:44:19 följande:
Men om du är utan linser just nu så kanske du kan vara utan linser ytterligare sex månader. Och under dom sex månaderna spara ihop vad det kostar att köpa två paket med sex linser i varje? Jag tror att det säkerligen är billigare än att bara köpa två stycken linser åt gången. Och sen när du köpt dessa två paket så börjar du om att spara lika mycket varje månad så kan du sen köpa ytterligare två paket om sex linser i varje efter ytterligare ett halvår

Jag brukar ha månadslinserna längre än en månad så det blir inte så dyrt.
Problemet är att jag inte vet om jag kommer ha någon inkomst efter mitten på mars och då vill jag inte lägga ut en stor klumpsumma innan dess.
Att köpa flerpack med linser känns även dumt eftersom min syn försämras hela tiden, så det är inte säkert att jag kommer få användning av alla linser i ett flerpack om jag köper ett sådant. Tidigare har jag köpt linser en och en och sedan har jag ibland fått be om högre styrka när jag varit tillbaka för att köpa linser. Eftersom synen försämrats på ett par månader.