• Anonym

Min flickvän har ingen lust

Hej! Ny på forumet så va inte för hård mot mig! (Ja jag har läst dom flesta trådarna inom samma kategori)

För att skapa en bild av de hela där huvudämnet är låg sexdrift hos min flickvän.

Vi har varit ett par i 6år, vi är 23 resp 24 år gamla och bor i villa sedan 1½år tillbaka (bott tillsamans ca 5år)
    Jämnställd och bra ekonomi. Vi har de bra tillsammans. Jag jobbar standard 7-16 jobb och hon ef/natt skift.

Nu till de hela. Vi har sällan sex! Till en början i förhållandet så hade vi sex ca 1-2ggr/ 2 veckors period. Så inte speciellt mkt heller för att vara "nystadiet". Men allt eftersom tiden går så ökar avståndet mellan tillfällena.
    Jag har betydligt mer drift än vad hon har. Idag har vi samlag ca 1gång/mån vilket tar oerhört på mitt psyke. Jag vill inte stressa henne på något sätt och försöker ge henne så mkt plats de bara går, men dom gångerna vi har sex så är de jag som lyckats "lirka" fram de kan man väll kalla de. Kommer inte ens ihåg senast hon tog intiativet. År sen? Inget som verkar gå prata om heller känns de som, så fort de kommer på samtalsämnet känns de som att hon blir trängd och blir illa till mods så vill inte dra upp diskussionen för att inte försämra läget ännu mera! Vi kysser varann dagligen och vardagen har en del smekningar (inga sexrelaterade), pussar, kramar osv. Jag älskar henne mer än allt annat och kan egentligen inte tänka mig ett liv utan henne så alternativet att dumpa å skaffa en annan med mer drift kommer nog inte på tal. Respekterar hennes sexdrift men tycker de är jobbigt och väldigt synd.
    De har väll mer eller mindre kommit till den punkten att ja gärna drar mig för att kyssa/hångla med henne för att inte driva upp lusten för samlag, för ja vet att de iaf inte kommer hända. Dom gångerna ja inte har visat något intiativ till sex alls så har de passerat 2mån utan någon aktion alls vilket tar ganska mkt på förhållandet från min sida.

Hur har ni andra de, liknade situationer. Hur löser ni de? Gäller både killar och tjejer.

• Svar på tråden Min flickvän har ingen lust
  • Anonym

Hon verkar ha en naturligt lägre sexdrift än dig eftersom hon aldrig varit särskilt intresserad av sex. Inget fel med det, men ni verkar inte passa ihop på den fronten. Du vet väl att alla har olika stor sexdrift? Är sexet viktigare för dig än kärleken till henne så gör slut, annars är det acceptera det som gäller.

• Andrew
    Anonym skrev 2012-02-15 23:57:57 följande:
    Hon verkar ha en naturligt lägre sexdrift än dig eftersom hon aldrig varit särskilt intresserad av sex. Inget fel med det, men ni verkar inte passa ihop på den fronten. Du vet väl att alla har olika stor sexdrift? Är sexet viktigare för dig än kärleken till henne så gör slut, annars är det acceptera det som gäller.
    Ovan svar från Anonym är standardsvar som du inte skall nöja dig med.

Vad har ni för preventivmedel? Fel där och hela lusten kan försvinna.

Om det inte beror på hormoner så skall du inte ge dig förrän ni har pratat ut om det här. Lita på mig när jag säger att detta kommer äta upp dig inifrån om du väljer att blunda och hoppas på att det blir bättre. Du måste vara tydlig med vad du saknar. Eftersom tiden blir längre och längre mellan gångerna så är det uppenbart att något inte stämmer i er intima relation. Varför vill hon inte oftare? Vad är det hon saknar? Om hon ser ett värde i sin relation måste hon möta dig i denna diskussion. Hon måste förstå att du har en lust och ett behov som inte bara går att vifta bort. Hon har också ett ansvar att se dig som hennes sexpartner och ge näring till ert sexliv (ta initiativ t.ex).  Du har inget, nada,  på att vinna om du inte tar upp detta.
  • Anonym
    Andrew skrev 2012-02-16 04:30:37 följande:

Om det inte beror på hormoner så skall du inte ge dig förrän ni har pratat ut om det här. Lita på mig när jag säger att detta kommer äta upp dig inifrån om du väljer att blunda och hoppas på att det blir bättre. Du måste vara tydlig med vad du saknar. Eftersom tiden blir längre och längre mellan gångerna så är det uppenbart att något inte stämmer i er intima relation. Varför vill hon inte oftare? Vad är det hon saknar? Om hon ser ett värde i sin relation måste hon möta dig i denna diskussion. Hon måste förstå att du har en lust och ett behov som inte bara går att vifta bort. Hon har också ett ansvar att se dig som hennes sexpartner och ge näring till ert sexliv (ta initiativ t.ex).  Du har inget, nada,  på att vinna om du inte tar upp detta.

Så kort och gott: Ts flickvän borde ställa upp på sex, det är också ett standardsvar här på FL.
  • Andrew
    Anonym skrev 2012-02-16 14:08:25 följande:
    Så kort och gott: Ts flickvän borde ställa upp på sex, det är också ett standardsvar här på FL.
    Nej inte ställa upp på sex. Ställa upp på en diskussion om deras sexuellarelation. JA!
    Eftersom TS inte mår bra så borde väl hon också se det som ett problem.
  • Anonym

Först och främst tack för åsikter och raka svar.

Skall försöka svara så gott ja kan.

Anonym skrev 2012-02-15 23:57:57 följande:

Ja de är ganska uppenbart att hon har lägre drift än mig då ja vänder mig hit för tips/hjälp angående situationen. Skrev även i mitt första inlägg att dumpa henne för att hitta ett mer villigt "objekt" inte kommer på tal då ja trivs bra med min sambo. Vill inte byta bara för att en sak inte passar utan kanske jobba vidare på de. Inget förhållande är problemfritt.

Andrew skrev 2012-02-16 04:30:37 följande:

Tack för genomförligt svar och att du tar dig tid.
    Hon går på p-piller sen 5 år tillbaka. (yasmin 28) dock ett kort avbrott på ca 2mån för ett halvår sen för att vi skulle kika på om de va en av orsakerna till låg drift. Ja upplevde att vi hade samlag något mer under denna perioden. Inget överdrivet utan en svag förbättring inbillade ja mig, kan va så att de bara va en bra "tid" eller va man ska kalla de. Dock tyckte hon bättre om diverse fördelar med piller för man har mer kontroll på "perioden" samt mindre smärtor under "perioden".

Ja jag är ganska övertygad att de kommer äta upp mig innifrån om ja inte agerar, vilket de iofs har gjort under några års tid. Vi har dock aldrig kollat hormonnivåer eller diverse saker för detta har aldrig sets som ett stort problem från hennes sida. För tillfället går ja en period där ja försöker ge henne mkt plats för att hon förhoppningsvis skall komma till mig en dag istället för tvärt om.

Skall försöka ta upp detta igen om ett tag för att se om man kan gå vidare men dilemmat.

Finns de fler som har åsikter och tips om diverse saker som kanske har varit problem/hjälp i era relationer så får ni gärna flika in. Speciellt tjejer som kanske sitter i samma sits. Tack!

• Madbe

Kommunikation. Det är absolut inte omöjligt att prata om saker utan att pressa någon. Hoppas ni når fram till varandra inom kort :) 

• Anonym

Du är nog dålig i sängen, helt enkelt. tjejen har tröttnat.

• jonte02

Jag uppfattade inte om ni hade barn, men om ni inte har det kanske det kan vara så att hon gärna vill ta det steget allternativt "nästa" steg i ert förhållande!? Om det inte är just detta så finns det ju en uppsjö av olika orsaker/anledningar. Det är heller inte säkert att det behövs speciellt mkt för att få fart på relationen. Det där går upp och ner och då är det bra om ni kan skapa en god atmosfär för diskussion.

• Anonym (Ts)

Tack mr anonym. Vet att ja är värdelös, men får man inte öva så är de svårt att bli bättre. Så ta dig i arslet och återkom när du har lite vettigare info att komma med.

Nej inga barn än så länge, har svårt att tro att "nästa steg" skulle vara en anledning till högre drift.

Vi har prata en del om detta för ett tag sen som gjorde att ja blev lite paff. Hon uttryckte sig att hon väldigt sällan har lust, enligt henne själv räcker de med 1 gång/ år. Vilket känns lite sådär. Hon har gått med på att slopa alla hormonbasserade medel (previtivmedel) under en period för att se om de känns bättre. (i skrivande stund har hon varit utan medel i 2v. Utan samlag i 4v.)

• Anonym (på rätt väg)

Låg sexdrift kan man nog arbeta upp om man vill och orkar. Jag fick själv väldigt låg sexdrift efter att jag fött vårt första barn men är nu på rätt väg igen.
    Jag skulle prata om det med henne. Fråga henne vad hon tänder på? Våga prata om sex är jätteviktigt. Kanske kan det räcka att ni gör något nytt och annorlunda för att kroppen ska komma igång igen. Massage, mysig musik, sexnoveller, filmer etc. Det kan var olika för olika personer. Man kan testa olika saker och se vad som funkar för er.
    Att se till att man har en viss regelbundenhet trots låg sexdrift är oxå av vikt. Dvs att bestämma att det inte får gå mer än tex 2 veckor utan sex. Om man slutar ha sex så är det svårt att komma tillbaka - det blir då en för stor grej.
    Lycka till! 

Svar på tråden Min flickvän har ingen lust