• Anonym

Min flickvän har ingen lust

Hej! Ny på forumet så va inte för hård mot mig! (Ja jag har läst dom flesta trådarna inom samma kategori)

För att skapa en bild av de hela där huvudämnet är låg sexdrift hos min flickvän.

Vi har varit ett par i 6år, vi är 23 resp 24 år gamla och bor i villa sedan 1½år tillbaka (bott tillsamans ca 5år)
    Jämnställd och bra ekonomi. Vi har de bra tillsammans. Jag jobbar standard 7-16 jobb och hon ef/natt skift.

Nu till de hela. Vi har sällan sex! Till en början i förhållandet så hade vi sex ca 1-2ggr/ 2 veckors period. Så inte speciellt mkt heller för att vara "nystadiet". Men allt eftersom tiden går så ökar avståndet mellan tillfällena.
    Jag har betydligt mer drift än vad hon har. Idag har vi samlag ca 1gång/mån vilket tar oerhört på mitt psyke. Jag vill inte stressa henne på något sätt och försöker ge henne så mkt plats de bara går, men dom gångerna vi har sex så är de jag som lyckats "lirka" fram de kan man väll kalla de. Kommer inte ens ihåg senast hon tog intiativet. År sen? Inget som verkar gå prata om heller känns de som, så fort de kommer på samtalsämnet känns de som att hon blir trängd och blir illa till mods så vill inte dra upp diskussionen för att inte försämra läget ännu mera! Vi kysser varann dagligen och vardagen har en del smekningar (inga sexrelaterade), pussar, kramar osv. Jag älskar henne mer än allt annat och kan egentligen inte tänka mig ett liv utan henne så alternativet att dumpa å skaffa en annan med mer drift kommer nog inte på tal. Respekterar hennes sexdrift men tycker de är jobbigt och väldigt synd.
    De har väll mer eller mindre kommit till den punkten att ja gärna drar mig för att kyssa/hångla med henne för att inte driva upp lusten för samlag, för ja vet att de iaf inte kommer hända. Dom gångerna ja inte har visat något intiativ till sex alls så har de passerat 2mån utan någon aktion alls vilket tar ganska mkt på förhållandet från min sida.

Hur har ni andra de, liknade situationer. Hur löser ni de? Gäller både killar och tjejer.

• Svar på tråden Min flickvän har ingen lust
  • Anonym (japp)
    Anonym (på rätt väg) skrev 2012-10-07 14:40:36 följande:

Låg sexdrift kan man nog arbeta upp om man vill och orkar. Jag fick själv väldigt låg sexdrift efter att jag fött vårt första barn men är nu på rätt väg igen.
    Jag skulle prata om det med henne. Fråga henne vad hon tänder på? Våga prata om sex är jätteviktigt. Kanske kan det räcka att ni gör något nytt och annorlunda för att kroppen ska komma igång igen. Massage, mysig musik, sexnoveller, filmer etc. Det kan var olika för olika personer. Man kan testa olika saker och se vad som funkar för er.
    Att se till att man har en viss regelbundenhet trots låg sexdrift är oxå av vikt. Dvs att bestämma att det inte får gå mer än tex 2 veckor utan sex. Om man slutar ha sex så är det svårt att komma tillbaka - det blir då en för stor grej.
    Lycka till! 

Precis så är det.

Och vissa tycker ju att det är helt förkastligt att man ska "tvinga" sig själv till att ha sex om man saknar lusten, men faktum är att det är i stort sett bara genom att ha mer sex som man kan öka på dom hormonpåslag som ger sexlust.
    Det låter ju som att ts tjej har naturligt låg sexdrift, så att förvänta sig dagligt sex är ju uteslutet. Men det går nog att komma upp i 1 gång per vecka åtminstone. Om hon vill få förhållandet att funka i längden (för det kommer att dö annars till slut) så är det väl inte bara ts som ska behöva "offra" sig?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (på rätt väg) skrev 2012-10-07 14:40:36 följande:

Låg sexdrift kan man nog arbeta upp om man vill och orkar. Jag fick själv väldigt låg sexdrift efter att jag fött vårt första barn men är nu på rätt väg igen.
    Jag skulle prata om det med henne. Fråga henne vad hon tänder på? Våga prata om sex är jätteviktigt. Kanske kan det räcka att ni gör något nytt och annorlunda för att kroppen ska komma igång igen. Massage, mysig musik, sexnoveller, filmer etc. Det kan var olika för olika personer. Man kan testa olika saker och se vad som funkar för er.
    Att se till att man har en viss regelbundenhet trots låg sexdrift är oxå av vikt. Dvs att bestämma att det inte får gå mer än tex 2 veckor utan sex. Om man slutar ha sex så är det svårt att komma tillbaka - det blir då en för stor grej.
    Lycka till! 

Grejen med vårat problem är att hon inte direkt ser de som ett problem.
    Prata har vi gjort massvis med gånger (om ja tar upp "problemet") med samma utgång i slutändan. De blir en diskussion där endast ja pratar för hon vill helst inte delta då hon som sagt inte ser de som ett problem, utan lite mera. *De är såhär de funkar, ja kan inte göra något åt min lust*

Samt va hon tänder på vet ja inte efter 7 år ens, inte hon själv ens. Spelar ingen roll om ja skulle ge henne en romantisk middag ute och sen massage och massa tända ljus på kvällen. De hon får ut av de är att de är trevligt och skönt. Finns ingen association till något mer intimt då hon aldrig känner någon lust för de.
    Vi hade som sagt en diskussion om ämnet för ett tag sen då hon uttryckte sig "ja har aldrig någon lust, de räcker gott och väl med en gång/år. Skulle kunna leva utan de utan problem"
    De säger väll lite om hennes inställningen till samlivet. Så just nu så är de "ställuppsex" som varit dom senaste åren verkar de som. Vilken får mig att känna mig duktigt värdelös.

Börjar tappa hoppet...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (japp) skrev 2012-10-07 14:51:18 följande:
    Precis så är det.

Och vissa tycker ju att det är helt förkastligt att man ska "tvinga" sig själv till att ha sex om man saknar lusten, men faktum är att det är i stort sett bara genom att ha mer sex som man kan öka på dom hormonpåslag som ger sexlust.
    Det låter ju som att ts tjej har naturligt låg sexdrift, så att förvänta sig dagligt sex är ju uteslutet. Men det går nog att komma upp i 1 gång per vecka åtminstone. Om hon vill få förhållandet att funka i längden (för det kommer att dö annars till slut) så är det väl inte bara ts som ska behöva "offra" sig?
    Visst, ja kan juh försöka nämna de någon gång. Fast med största sannolikhet kommer man få kalla handen och sen väntar något stel spänning mellan oss i några dagar. Skulle ja komma upp i 1gång/v så skulle man hoppa av lycka.

Tack för att ni tar er tid att ge eran input på hur ni ser på saken samt delar med er av egna erfarenheter.

Mvh Ts

• Tom Araya

Jag förstår ju inte riktigt hur man kan undvika ämnet så pass under så lång tid.
    Kommunicerar ni dåligt över lag?

• Anonym (Ts)
    Tom Araya skrev 2012-10-08 23:23:21 följande:
    Jag förstår ju inte riktigt hur man kan undvika ämnet så pass under så lång tid.
    Kommunicerar ni dåligt över lag?
    Nä de kan ja inte påstå. Vardagen övrigt funkar bra. Inga direkta problem med kommunikationen vill ja påstå. Förutom sexrelaterade ämnen som är väldigt känsligt. De går så långt att man gärna undviker att kramas och pussas för man vet att de är kalla handen på en gång.

just nu är ja inne i en något mindre depression, tankarna går runt detta ämnet hela tiden å känner mig som ett nervvrak då ja inte får den intima närheten från min partner. De har gått runt 1mån just nu och de är inget ovanligt.
    Fortsätter de så här i längden tror ja utan tvekan att de kommer leda till skilda vägar dessvärre.

• Anonym (som din sambo?)

Hej!
    Jag är som din tjej, fast inte riktigt lika låg lust. Jag vill ha sex kanske 1-2ggr/månad, min man kanske 2-3gg/vecka.
    Vi har löst det så att jag tillfredsställer honom på andra sätt mellan det att vi har sex. Det var svårt för mig i början att få bort känslan att jag "ställde upp" och skulle vara utnyttjad eller nåt för att jag gav honom oralsex tex. Man blir lite matad med den bilden ifrån media osv kan jag tycka. Börjar iaf att vänja mig och tycka det känns helt ok. Det är ett sätt att visa att jag tycker om honom. 
    Skulle det hjälpa er något om ni gjorde så? 

• Tom Araya
    Anonym (Ts) skrev 2012-10-08 23:31:53 följande:
    Nä de kan ja inte påstå. Vardagen övrigt funkar bra. Inga direkta problem med kommunikationen vill ja påstå. Förutom sexrelaterade ämnen som är väldigt känsligt. De går så långt att man gärna undviker att kramas och pussas för man vet att de är kalla handen på en gång.

just nu är ja inne i en något mindre depression, tankarna går runt detta ämnet hela tiden å känner mig som ett nervvrak då ja inte får den intima närheten från min partner. De har gått runt 1mån just nu och de är inget ovanligt.
    Fortsätter de så här i längden tror ja utan tvekan att de kommer leda till skilda vägar dessvärre.

Men 6 år. Jag tror jag pratar mer sex under 6 månader och har gjort viktiga klargöranden före eventuellt samboskap, förlovning, giftermål eller barnavlande.
    I mina öron låter det som att ni bara skitit i det och hoppats på det bästa.
  • Anonym

Du vill inte byta sambo säger du.. Det blir du nog tvungen till eftersom detta sänker dig sakta,så ska man inte behöva ha det.. Din sambo borde avsluta förhållandet eftersom det är bättre hon lever själv eller träffar nån med lika låg sexlust som henne själv. Det kommer inte bli bättre,Tyvärr...

• Anonym (Ts)
    Tom Araya skrev 2012-10-08 23:41:02 följande:
    Men 6 år. Jag tror jag pratar mer sex under 6 månader och har gjort viktiga klargöranden före eventuellt samboskap, förlovning, giftermål eller barnavlande.
    I mina öron låter det som att ni bara skitit i det och hoppats på det bästa.
    Ja kan väll erkänna att man bara låtit de passera. Vill inte vara den där påfrestande kåtbocken till sambo som inte ger henne distans och viljan från hennes sida att komma till mig. Detta är faktiskt anledningen till att de inte blivit någon förlovning, för vill inte förlova mig om ja inte vet att allt är toppen.
    Men de kan lika gärna vara pillrena som spökar för henne (inbillar ja mig iaf).
    Anonym (som din sambo?) skrev 2012-10-08 23:33:59 följande:
    Hej!
    Jag är som din tjej, fast inte riktigt lika låg lust. Jag vill ha sex kanske 1-2ggr/månad, min man kanske 2-3gg/vecka.
    Vi har löst det så att jag tillfredsställer honom på andra sätt mellan det att vi har sex. Det var svårt för mig i början att få bort känslan att jag "ställde upp" och skulle vara utnyttjad eller nåt för att jag gav honom oralsex tex. Man blir lite matad med den bilden ifrån media osv kan jag tycka. Börjar iaf att vänja mig och tycka det känns helt ok. Det är ett sätt att visa att jag tycker om honom. 
    Skulle det hjälpa er något om ni gjorde så? 
    Ja är ungefär som din man i driften. Dvs inget extremt. De är väll den form av sex/oralsex ja lite vill komma ifrån. "Ställa upp" biten eller va man ska kalla den. Vill känna mig behövd, när hon kommer till mig för att hon är sugen. Den finns inte idag. Nu är de som att fiska gädda utan krok. Man finns i närheten men gäddan hugger inte.

• jonte02

Att hon jobbar ef/natt och skift kan vara en orsak/anledning. Att jobba natt rubbar en del och att därtill även jobba skift gör att kroppen inte alltid hänger med. Kosten blir viktigare än annars. Äter hon rätt? Trivs hon med jobbet? Finns det möjlighet att byta till dagtid? 

Hur va det med barn/inte barn förresten? Är det något hon funderar på/ni funderar på? Ta relationen vidare?  

Svar på tråden Min flickvän har ingen lust