Går det ens att få platt mage?
Tjenamors!
Jag är en kvinna i mina bästa år som anses som smal. Jag har svårt att gå upp i vikt och har alltid haft. Kan äta vad som helst i vilka mängder som helst, det händer ingenting. Jag ligger på stadiga 50 kg. Är 165 cm lång.
De gånger i livet jag har gått upp i vikt så har fettet satt sig runt magen. Jag har väldigt lite fett på min kropp men det lilla jag har sitter som en bilring runt kaggen. Där är liksom samlingspunkten. Detta vill jag ha bort av flera anledningar. Dels ser jag gravid ut, dels är just det fett som sitter runt magen farligast.
Hur ska jag gå tillväga? För jag vill bara bli av med fettet där, och det sägs ju att det går inte att punktförbränna fett. Men jag vill verkligen inte få smalare armar eller ben! De är riktigt smala som de är redan!
Går det att träna upp musklerna på armar och ben för att kompenssera det försvinnande fettet? Eller kommer jag se ut som nå bodybuilder då? Det vill jag ju inte heller. Och jag vill inte se ut som någon spinkig höjdhoppare heller, jag vill ha rumpa och ben! Jag vill att mina lår ska gå ihop!
Går det att kombinera ihopgående lår och platt mage? Hur fasen gör man?
OBS: Jag behöver naturligtvis inte ha någon tvättbräda på magen, men vill bli av med en hel del fett där.