• Anonym (Tvättbrädan?)

Går det ens att få platt mage?

Tjenamors!

Jag är en kvinna i mina bästa år som anses som smal. Jag har svårt att gå upp i vikt och har alltid haft. Kan äta vad som helst i vilka mängder som helst, det händer ingenting. Jag ligger på stadiga 50 kg. Är 165 cm lång.

De gånger i livet jag har gått upp i vikt så har fettet satt sig runt magen. Jag har väldigt lite fett på min kropp men det lilla jag har sitter som en bilring runt kaggen. Där är liksom samlingspunkten. Detta vill jag ha bort av flera anledningar. Dels ser jag gravid ut, dels är just det fett som sitter runt magen farligast.

Hur ska jag gå tillväga? För jag vill bara bli av med fettet där, och det sägs ju att det går inte att punktförbränna fett. Men jag vill verkligen inte få smalare armar eller ben! De är riktigt smala som de är redan! 

Går det att träna upp musklerna på armar och ben för att kompenssera det försvinnande fettet? Eller kommer jag se ut som nå bodybuilder då? Det vill jag ju inte heller. Och jag vill inte se ut som någon spinkig höjdhoppare heller, jag vill ha rumpa och ben! Jag vill att mina lår ska gå ihop!

Går det att kombinera ihopgående lår och platt mage? Hur fasen gör man?   

OBS: Jag behöver naturligtvis inte ha någon tvättbräda på magen, men vill bli av med en hel del fett där. 

• Svar på tråden Går det ens att få platt mage?
  • Anonym (Ja det går, men!)

Jag har tvättbräda. Men det är på bekostnad av rumpa, lår, armar och tuttar. Jag har börjat konditionsträna, och det i kombination med gym har lett till kraftig fettförlust och därmed framträdande magmuskler.

(168 cm och 47-48 kg)

• Anonym

nä,inte för mig..det är 10cm skinn som täcker:(

• Anonym (förlåt!)

Ja vill inte på något sett klampa ner på er så ja säger förlåt innan ja skriver vad ja vill säga! Ja tycker att ni väger för lite till er längd! Ja blir nästan rädd att det ska vara så, är idealet så? Ja är 32år har tre barn som är 6, 4, 3 år! Ja har kämpat för att gå ner i vikt och jag HAR platt mage där man anarCool magmuskler under. ja väger 67 o är 171 cm lång! Men ja är inte tjock!

Anonym (förlåt!) skrev 2012-02-16 14:56:54 följande:
    Ja vill inte på något sett klampa ner på er så ja säger förlåt innan ja skriver vad ja vill säga! Ja tycker att ni väger för lite till er längd! Ja blir nästan rädd att det ska vara så, är idealet så? Ja är 32år har tre barn som är 6, 4, 3 år! Ja har kämpat för att gå ner i vikt och jag HAR platt mage där man anarCool magmuskler under. ja väger 67 o är 171 cm lång! Men ja är inte tjock!
    Helt ok. Jag vet att jag är "för smal". Men det är mitt val och jag trivs så här. Hur andra ser ut är totalt ointressant för mig annat än att jag noterar det och gläds med de som är nöjda och tycker synd om de som inte trivs.
  • Anonym (förlåt!)
    Anonym (Ja det går, men!) skrev 2012-02-16 15:07:12 följande:
    Helt ok. Jag vet att jag är "för smal". Men det är mitt val och jag trivs så här. Hur andra ser ut är totalt ointressant för mig annat än att jag noterar det och gläds med de som är nöjda och tycker synd om de som inte trivs.

Så bra skrivet! Ja känner mig nöjd med mig själv men jobbar ständigt för nya mål! O just nu är det att få lite muskler på mina armar! Känns som att ja kommer att lyckas! Tack för att du inte tolkade min uppfattning på fel sätt!!

Anonym (förlåt!) skrev 2012-02-16 15:28:20 följande:

Så bra skrivet! Ja känner mig nöjd med mig själv men jobbar ständigt för nya mål! O just nu är det att få lite muskler på mina armar! Känns som att ja kommer att lyckas! Tack för att du inte tolkade min uppfattning på fel sätt!!

Jag tycker alla ska se ut som de vill! Något jag kommit fram till efter att i många år varit missnöjd med min kropp för att inte reta andra. Nu är jag nöjd, men har fått lära mig stå ut med allas åsikter istället, men hellre det!
  • Pickeli

Är det verkligen bara fett där eller är det själva magen som är otränad? Man kan ju se svullen och gravid ut om man har dåligt tränade magmuskler.

jag tycker du ska börja köra magövningar typ plankan o dyl ofta, du kommer märka ganska snabba resultat om det beror på slappa magmuskler!

Google it!
  • Essien

Nej, man kan inte punktförbränna tyvärr. Är också smal men har liiite fett på magen under naveln som jag helst hade blivit av med. Men jag vet att jag inte kan bränna bara magfettet, jag måste bränna hela mig :P Och då försvinner min rumpa och mina tuttar. Så jag har valt att acceptera mig själv istället för jag vill inte bli smalare i övrigt (har testat och inser att jag är nöjdare med magfettet).

Så igen; tyvärr. Det är bara till att träna hela kroppen och äta rätt som gäller. De störiga är ju att om kroppen allra helst lagrar fett på magen eller tex låren, så är det där den oftast håller kvar fettet allra envisast. När jag blev smalare så gick jag ner flera kilo innan det på magen släppte, och direkt när jag gick upp några hekto igen så var det på magen det satte sig.

Livet är lite orättvist ibland ;)     

• Anonym (Tvättbrädan?)
    Anonym (förlåt!) skrev 2012-02-16 14:56:54 följande:
    Ja jag skrev ju det också, mina armar och ben är spinkiga som de är
    Jag hade gärna gått upp ett par kg till i rent fett, om det inte hade satt sig runt magen. Mina armar, ben och rumpa hatar fett.  Sen ser jag hur min mamma ser ut också, fin kropp men hur mycket fett som helst runt magen! Och bara där! Jag har exakt samma kroppsform, så jag vet vad som komma skall så att säga Inget jag vill. Och då inte bara utseendemässigt, utan även hälsomässigt. Bukfett är farligt fett!
Svar på tråden Går det ens att få platt mage?