Cicek skrev 2012-02-16 21:35:00 följande:
Min son är precis fyllda 6 och har ridit i 1½ år, han älskar det! :) Det är en annan kille i hans grupp och de är jättebra kompisar. Ridning är underbart, nu är jag tyvärr höggravid och sängliggande men vi brukar ha det så mysigt tillsammans i stallet, han håller ju på att lära sig att rykta, kratsa hovar och pyssla om hästen.. när han får rida på små ponnier kan han dessutom hjälpa till att sadla och tränsa och det tycker han är jätteroligt. På sommaren brukar vi hyra en ponny och rida ut med honom. Han är väldigt säker på hästryggen, han travar och de har även börjat "hoppa" (dvs trava över bommar), och gör gymnastik på hästarna.. Min son är inte blyg, han spelar dessutom fotboll, men jag kan tänka mig att om man är lite blyg så är det ju mysigt som bara den att få ta hand om hästar osv, det är lättare då än en lagsport men det finns ändå aktiviteter man kan göra i stallet tillsammans med andra barn :) Det enda jag tycker är synd är andras reaktioner på att han rider, galet nog är det VUXNA som kommer med sina jävla åsikter och framför honom dessutom! Riktigt riktigt omoget av dem. Sonen trivs i alla fall i stallet, speciellt när jag är med honom och vi kan ha det roligt. Han längtar efter att få börja hoppa på riktigt, galoppera osv. Så jag tycker definitivt du ska låta din son rida, om ni bor i Stockholmsområdet kanske vi kan träffas någon gång och låta pojkarna rida ut tillsammans när det blir bättre väder :) Kul med kompisar som rider, speciellt andra killar, så de inte riskerar att känna sig utanför på något sätt om det mest bara är tjejer i gruppen!
Vad kul att höra! Bara tråkigt och konstigt att de vuxna ska vara sådär. Jag menar vad är problemet?