• Mamma SL

Pojkar och hästridning?

RedheadGirl skrev 2012-02-16 21:32:35 följande:
    Det är ju bara att ta ett snack med sonen och tala om det att det är fler tjejer än killar som rider och att det kanske bara är han i gruppen..
    När det gäller vad kompisarna kan komma att säga, så prata med honom om att det finns killar som tycker det är konstigt att killar rider, istället för spelar fotboll eller liknande och att om någon säger elaka saker, så måste han tala om det för lärarna på skolan eller er föräldrar.. Och framför allt att han inte ska bli ledsen om någon säger elaka saker..
    Men han kanske faller bort från "kill-gänget" och börjar leka med stalltjejerna mer.. 
    Nej nej nej, säger du inget finns det faktiskt en chans att han inte ens kommer tänka på att han är ensam kille utan bara att det är han och några andra barn. Och vet han att de andra killarna kan tycka att det är konstigt kan han få en inställning som öppnar för mobbning tror jag. Min son (7år) rider lite ibland, jag har inte gjort skillnad på honom och dottern(5år) utan vi åker till stallet tillsammans och båda får rida så mycket de vill. Dottern är dock en talang och blev väldigt snabbt stadig i sadeln och till och med barbacka, totalt orädd galopperar och hoppar små små hinder medan sonen knappt vill trava för han tror att han ska ramla av, inte så kul när lillasyster är så mycket bättre tror jag så därför tycker han inte att det är så kul.
  • Mamma SL
    AlreadyBurning skrev 2012-02-17 00:18:07 följande:
    Inte så lätt när man blir slagen och mobbad för det
    Mobbning tror jag mer har med inställning att göra. Exempel:

"HAHA, Kalle rider grabbar, visste ni det?"
    *Kalle står upp för sig själv och säger* "Jag det gör jag so what, följ med och prova någon gång om du törs"

Inte så tacksamt och roligt mobboffer.

"HAHA Kalle rider, visste ni det grabbar"
    *Kalle tittar ner i marken och skäms och försöker gå därifrån".

Ja du fattar ju själv.

Svar på tråden Pojkar och hästridning?