9-månaders som vägrar flaska!!! Hjääälp!!
Har en dotter som snart är 9 månader. Helammade tills hon var 5 månader och sen har hon ätit gröt och senare puréer men vi har aldrig lyckats få i henne varken ersättning eller välling. Ammningen har funkat från och till och trots att hon ibland inte blivit mätt så vägrar hon att äta ur flaska. Nu verkar ammningen vara på upphällningen och trots att hon äter hyffsat på dagen (älskar gröt men man får vi lura i henne) så vill hon äta minst en gång varje natt... Just nu är min man ledig och då har han gett henne gröt för att jag ska få lite mera sömn men innan han fixat detta har hon lyckats väcka sina två syskon....
Någon som har tips på hur vi ska få henne att äta välling? Jag förstår att alla barn inte gillar välling och det är ju inget mega stort problem egentligen men tills hon orkar sova hela nätterna vore det gött om hon kunde dricka välling så jag slipper göra gröt när maken jobbar natt!
BVC tyckte vi skulle blanda i socker men det funkade inte heller. Vilka flaskor är "bäst" tycker ni som haft samma problem som oss? Hennes syskon har käkat välling samt ersättning från ca 6 månaders ålder och har älskat det men alla barn är ju olika!
Alla tips mottages tacksamt!