Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

9-månaders som vägrar flaska!!! Hjääälp!!

Jag har å andra sidan svårt att förstå varför du inte bara ammar henne, ju mindre du ammar desto mer sinar du naturligtvis men också raka motsatsen. Ju mer du ammar desto mer mjölk får du ju. Anledningen till att du sinar är ju just för att du låter bli att amma, måste ju vara lättast att ge henne bröstet om det inte är något annat som fungerar kan jag ju tycka...

Inget av våra barn har förövrigt tagit flaska och har aldrig druckit välling, finner det fullkomligt onödigt

• skogsvitter
    SötFlöt skrev 2012-02-16 23:50:33 följande:
    min 10 månaders dricker inte heller välling eller ersättning så blir ju gröt, smidigt med välling men vad ska man göra? ger dock henne Drikki, en slags shake som finns barn barnmaten, den älskar hon! kanske inte mätar som välling men i allfall smidigt ibland som mellanmål. den finns med banan/äpple och morot. den uppskattas!
    Drikki har vi också haft ibland till barnen, ett kanonbra flytande mellanmål kan man säga. Näringsrikt är det absolut, och våra har druckit detta i pipmugg. Framförallt kanske när vi varit iväg och de behövt något snabbt i bilen, men också till yngsta om jag var och jobbade en kväll och hon inte åt så mycket mat/gröt. Då kunde hon få dricka lite sånt efteråt. Stod sig bra på det!
  • skogsvitter

Kan förövrigt drickas både kall och varm, våra drack den faktiskt hellre kall (har förövrigt hört talas om barn som faktiskt hellre dricker välling kall också, kan vara ett tips att testa).

Svar på tråden 9-månaders som vägrar flaska!!! Hjääälp!!