• Trossens mamma

Magsjuka/kräksjuka- vitpeppar...funkar det för er som testat?

endel säger att de är båg att de ej funkar med dem. jag ha ätit dem idag 10-12 st. kulor.
    har ännu mått bra men oroar mej för natten. flickan ha spytt sen igår natt...

hur är de för er andra....funkar de för er? hur många kulor ska man äta per dygn? hur ofta? hur länge?

även om nån nu säger att de inte alls funkar så fortsätter jag med dem tills jag själv ser att de ej går

• Svar på tråden Magsjuka/kräksjuka- vitpeppar...funkar det för er som testat?
  • Muminmamman

En kollega till mig har alltid hävdat att det fungerar. Hon kör stenhårt med ca 10 st vitpepparkorn när hon hör ordet magsjuka. Själv har jag aldrig testat, men det kanske är läge nu - har också en magsjuk dotter hemma...

• scrapparlotta

Jag själv har aldrig testat det, men min syster gör det ofta. Hon jobbar med gamla och dom har tydligen ofta magsjuka. Och då äter hon pepparkorn, fast jag har för mig att det är kryddpepparkorn. Och får inte magsjuka alls ofta. Två veckor före jul var jag hos henne och jag fick magsjuka där. Hon käkade pepparkorn då och hon fick inte magsjukan, så det hjälper säkert.

Hoppas din lilla tjej piggnar till och att ni andra slipper det!

• Trossens mamma

ja de är många som säger att de funkar....så jag äter väl dem då....å sen om jag spyr så då gör jag väl de då...hmm
    men de är ju rätt starka så kanske de tar kål på magbacillerna.... bäst å trycka i sej 2 till

nån mer som vet???

• Trossens mamma

kryddpeppar ha jag oxå hört att man kan ta. de tog min farbror då han levde å de hjälpte sa deras kusin....
    kanske man ska ta bägge?

• nystros

rapar man vitpeppar då? för det vet jag inte om jag klarar av just nu

• Trossens mamma

jag har känslig mage å ha inte rapat en endaste gång...trodde jag sku få ont i magen mm men de ha funkat bra

• nystros

ok då kan jag nog våga prova

• Trossens mamma

jag svalde just 4 till....i förebyggande syfte. hoppas bara de hjälper....

• ullabella sekreterare

Vi hade nyligen lite magsjuka på jobb (jobbar på ett äldreboende) ibland personal o boende. Har hört så mycket om vitpeppar korn.. men sagt o gjort så tog jag 10 vitpeppar korn m ett glas proviva *ler*. Jag klarade mig bra! :)

• Trossens mamma

ååh peppar peppar....en vän sa just att hon fick de ändå. men hon sluta då hon börja må illa. kanske man ska fortsätta ändå. hon blev ju sjuk sen...

• Lotten 66

Jag tar alltid vitpeppar om det går magsjuka. Är aldrig sjuk, om det beror på det eller något annat vet jag inte.

• Trossens mamma

ännu 1.5 dygn senare ha jag klarat mej...fortsätter äta dem över helgen minst om de ej hunnit bryta ut bäst å äta ordentligt....eftersom de smittar 2 dgr efter man slutat kräkas oxå

• Peggy O

Vet inte om det funkar eller inte. Men äter också alltid vitpepparkorn när jag råkar på magsjuka. Testar alltid allt, eftersom jag har fobi mot allt vad kräkningar heter. Tillslut tror jag att jag skall bli sjuk av allt jag stoppar i mig för att hålla mig frisk.

Det bästa är dock "Docidus". Finns receptfritt på apotek och är en tablett man kan äta när man åker utomlands för att stärka magens motståndskraft. Fungerar lika bra i Sverige Innehåller massor av snälla baskilusker för magen. Samma som i dofilus, men i större mängd.

Lillpojken har magsjuka i dag så det blir att ta en sväng till apoteket sedan. Samt till livsmedelsbutiken och köpa dofilus och proviva. Vitpeppar har jag hemma!!!

• Trossens mamma

Jag har ännu klarat mej från magsjukan. Mår liiiiiite dåligt men ror de går bort bara jag äter lite nu snart....mera vitpeppar. Lova är frisk

• Nallatalla

En kompis till mig som är sjuksyster hävdar att det funkar för henne.
    Jag har provat och det funkar för mig också,jag tar ca 10 peppearkorn och ser till att få i mig yoghurt samtidigt.

/ Nalla

• Nallatalla

En kompis till mig som är sjuksyster hävdar att det funkar för henne.
    Jag har provat och det funkar för mig också,jag tar ca 10 peppearkorn och ser till att få i mig yoghurt samtidigt.

/ Nalla

• Tulip

Det funkade inte alls för mig! Jag blev tyvärr sjuk ändå. Åh vad jag avskyr att vara magsjuk!

• Tingeli

tror inte att det funkar! inte på mig i allafall, ligger nu magsjuk, trots vitpeppar!

• Trossens mamma

Tråkigt. men jag klarade mej. åt en massa massa vitpeppar.åt till å med så mkt att magen sa ifrån sen. men frisk e jag

Svar på tråden Magsjuka/kräksjuka- vitpeppar...funkar det för er som testat?