Inlägg från: Den vita staden |Visa alla inlägg
  • Den vita staden

Slappa hanteringen av barn..

Lilla My21 skrev 2012-02-17 02:49:00 följande:
    Nu har jag iofs ett barn med npf men för just de barnen så har den "nya skolan" gjort deras lilla värld väldigt rörig, många barn som i den gamla skolan fungerat hyffsat okej gör inte det längre, och jag tror inte man behöver en diagnos för att få problem med stora klasser, mindre vuxenstöd, flera val, mera intryck osv, där tror jag även att barn utan diagnos också kan eskalera.

Förr hade man tex katetderundervisning, hade man matte satt man tyst och räknade alt lyssnade på läraren osv, idag ser skolan inte alls ut på det viset med tydlig förutsägbarhet och trygga rutiner, samt att man som ovanstående skriver behöver jobba mer, mao förlorad till för barnen, hur många lämnar inte 7 och hämtar 17? och sedan trycker man ihop 1000 aktiviteter i kompensation under helgen.

Sedan tror jag även att TV, dator, div spel osv spelar in, idag rör sig barnen mindre och de ser mycket mer av allt våld i världen än vad som var möjligt på tex min tid med 2 tv kanaler, videobandspelare och på sin höjd Nitendo 8 bitars.
    Behöver inget skriva, du sammanfattade mina tankar i g e n .
    Är du utan släkt är du fattig på Jorden.
Svar på tråden Slappa hanteringen av barn..