Jag fick veta om att jag hade hypotyreos i sommras, tyvärr den hårda vägen. Jag hade varit trött länge, väldigt nere, deprimerad, kunde inte gå upp för en backe och prata samtidigt pga. andningssvårigheter, gick upp och åt frukost o var redo att gå och lägga mig igen, välldigt lite tålamod, lätt irriterad, mådde skit!!! ...började tänka på vad som kunde vara fel i mitt liv, hade en underbar kille på 9 månader som jag knappt orkade ta hand om i vissa stunder...började tvivla på mitt förhållande???
Sen beställde jag tid hos en läkare på VC, bröt ihop när han ville att jag skulle berätta vad jag gjorde där, han trodde som jag, att jag var deprimerad(så tittade han på mig iaf)...dom tog iaf. prover och det visade på underfunktion av sköldkörtelhormon. När jag började äta rätt dos, 100 microgram så kom min mens tillbaka, jag blev glad, pigg, fick energi, blev en helt ny människa!!!
Det är verkligen en hemsk grej,välldigt vanlig, men jobbig om man inte söker hjälp!!! Det är oxå viktigt att äta rätt dos, annars ger det samma symptom igen...kan ge även om man äter för mycket Levaxin!
Nu är jag gravid i vecka 20 och tar nya prover úngefär var femte vecka, för att man måste nästan alltid äta mer när man är gravid//
Så lät min del av saken
//K