• Anonym (=()

Tänder inte :(

Hej!
    Jag vet inte alls var jag ska placera det här men efter att ha gjort abort och fått missfall för några år sedan så tänder jag inte ett dugg på min man. Är det normalt? För mig har det varit en enorm förlust att förlora två "barn" men inte för min man.... och jag har mer och mer tappat sexlusten för honom... Jag tror det grundar sig på rädslan för att bli gravid igen och att kanske förlora ett barn igen och vara ensam i sorgen IGEN medan han bara står där som ett fån och sedan kan leva livet som vanligt.. Jag vet att min sexlust inte är helt död då jag tänder enormt mycket på en annan man. Är vårt förhållande kört? Kan en ny graviditet/ett barn rädda vårt förhållande/rädda mig från sorg?

• Svar på tråden Tänder inte :(
  • glad i livet

Går du i terapi för det här?, Egen eller gemensam?, Om du vill rädda ert förhållande kanske det vore en bra ide?
    Om du vill slippa rädslan för att bli gravid och ev få missfall så kanske ni ska (om ni inte redan gör det) se till att använda ordentligt med preventivmedel och börja därifrån,..bygga upp tilllit och lust igen utan att blanda in ev graviditeter.
    Prata ordentligt med varandra om vad som hänt, om er förlust.
    Lycka till!   

• Anonym (=()
    glad i livet skrev 2012-02-17 12:28:33 följande:
    Går du i terapi för det här?, Egen eller gemensam?, Om du vill rädda ert förhållande kanske det vore en bra ide?
    Om du vill slippa rädslan för att bli gravid och ev få missfall så kanske ni ska (om ni inte redan gör det) se till att använda ordentligt med preventivmedel och börja därifrån,..bygga upp tilllit och lust igen utan att blanda in ev graviditeter.
    Prata ordentligt med varandra om vad som hänt, om er förlust.
    Lycka till!   
    Nej jag går inte i terapi, har gått hos kurator men tyckte inte det gav så mycket, visst lyssna hon men inte så mycket mer än så. Skulle vilja gå i riktig terapi/prata med psykolog men har inte råd med 800 spänn/45 min. Jag har p-piller och det har funkat bra i flera år men jag är ändå rädd för att bli gravid.. Jaa kanske behöver vi just prata ut ordentligt. Tack för att du skrev!
  • glad i livet
    Anonym (=() skrev 2012-02-17 12:35:57 följande:
    Nej jag går inte i terapi, har gått hos kurator men tyckte inte det gav så mycket, visst lyssna hon men inte så mycket mer än så. Skulle vilja gå i riktig terapi/prata med psykolog men har inte råd med 800 spänn/45 min. Jag har p-piller och det har funkat bra i flera år men jag är ändå rädd för att bli gravid.. Jaa kanske behöver vi just prata ut ordentligt. Tack för att du skrev!

Ni kanske kan prova familjerådgivning? Det kostar inte lika mycket..kommunen och kyrkan brukar erbjuda sånt.
    Om du är rädd och spänner dig just av rädslan att bli gravid kanske du ska testa att komplettera med kondom?, risken är minimal om ni använder både kondom och ex p-piller. Så du kan släppa just rädslan för att bli med barn. 
  • Anonym (=()
    glad i livet skrev 2012-02-17 12:39:50 följande:
    Ni kanske kan prova familjerådgivning? Det kostar inte lika mycket..kommunen och kyrkan brukar erbjuda sånt.
    Om du är rädd och spänner dig just av rädslan att bli gravid kanske du ska testa att komplettera med kondom?, risken är minimal om ni använder både kondom och ex p-piller. Så du kan släppa just rädslan för att bli med barn. 
    Jaa, dock tror jag att det kanske ligger ännu mer bakom dålig sexlust för honom, att hela han liksom påminner mig om det tunga som hänt. Liksom som om att min syn på honom har förändrats sen innan graviditeterna, som att jag ser honom som "pappan till mina döda barn" (låter hemskt och crazy jag vet) och därför kan jag inte tända på honom tyyyp... Men med en annan kille så är allt så lätt och bara hett,hett,hett, inget tungt finns förknippat med honom...
Svar på tråden Tänder inte :(