Inlägg från: glad i livet |Visa alla inlägg
  • glad i livet

Tänder inte :(

Går du i terapi för det här?, Egen eller gemensam?, Om du vill rädda ert förhållande kanske det vore en bra ide?
    Om du vill slippa rädslan för att bli gravid och ev få missfall så kanske ni ska (om ni inte redan gör det) se till att använda ordentligt med preventivmedel och börja därifrån,..bygga upp tilllit och lust igen utan att blanda in ev graviditeter.
    Prata ordentligt med varandra om vad som hänt, om er förlust.
    Lycka till!   

• glad i livet
    Anonym (=() skrev 2012-02-17 12:35:57 följande:
    Nej jag går inte i terapi, har gått hos kurator men tyckte inte det gav så mycket, visst lyssna hon men inte så mycket mer än så. Skulle vilja gå i riktig terapi/prata med psykolog men har inte råd med 800 spänn/45 min. Jag har p-piller och det har funkat bra i flera år men jag är ändå rädd för att bli gravid.. Jaa kanske behöver vi just prata ut ordentligt. Tack för att du skrev!

Ni kanske kan prova familjerådgivning? Det kostar inte lika mycket..kommunen och kyrkan brukar erbjuda sånt.
    Om du är rädd och spänner dig just av rädslan att bli gravid kanske du ska testa att komplettera med kondom?, risken är minimal om ni använder både kondom och ex p-piller. Så du kan släppa just rädslan för att bli med barn. 
Svar på tråden Tänder inte :(