• MeAndBaby

När bebisen spyr upp all mjölk den nyss fått i sig

Vad gör ni då? Ammar om? Väntar till nästa gång bebis är hungrig om allt verkar lugnt ändå? Och varför händer det?

• Svar på tråden När bebisen spyr upp all mjölk den nyss fått i sig
  • sweasmamma

kan vara att bebis får i sig lite mkt kanske,bara vänta tills h*n säger till och vill ha mat igen ,full i magen antagligen =)

• Machapuchare

Spyr h*n verkligen upp allt? Det ser ofta väldigt mycket mer ut än vad det är. Testa att hälla ut 1dl vatten på golvet och se hur mycket det blir...

• Ettantian

Min första dotter spydde floder man kunde inte i sin vildaste fantasi tro att det fortfarande fanns något kvar i hennes mage, men det fanns det. Hon hade en omogen magmun som mognade när hon började gå. Är det bara en engångs företeelse att hon kräkts skulle jag ändå vänta tills hon visade tecken på att hon ville ha mer :)

• Natulcien

De spyr sällan upp allt. Oftast ser det mer ut än det är.
    Sonen var en riktig kräkbebis. Kräktes efter varje matning och massor av gånger mellan amningarna också. Men han rusade upp i vikt och mådde finfint. Jag ammade inte igen när han spydde, utan väntade tills han sa till nästa gång.

• lövet2

Om babyn inte lider av något slags sjukdom, så kräks den bara upp överflödet; det som inte ryms i magen. Blandat med saliv och utspritt över en större yta, så ser det mer ut än vad det är.
    Men visst, i bland kan det ha suttit fast en rap och hindrat babyn från att äta sig mätt, och när rapen kommer blir det lite kräk också. Då kan det visa sig att babyn är mer hungrig.

• Melly

Om bebis verkar nöjd så behöver du inte göra nåt. Verkar bebis inte nöjd så ammar du bara lite till. Det blir ju aldrig tomt i brösten eftersom att ny mjölk bildas hela tiden så att det är bara att amma såfort som din bebis verkar vilja ha bröstet

• SannaM

Ja, du har ju redan fått en massa svar men kan bara styrka svaren genom att säga: Jag har också en kräkbebis, han kräks vansinniga mängder, har gjort sen han föddes och gör fortf, drygt 5 månader senare. Trodde i början att allt kom upp, eftersom det kändes så, och jo, det handlar om deciliter som kommr upp - ibland spyr han var 10-15 minut hela dagen typ... Men han är en riktig tjockis, glad, pigg och nöjd så BVC har konstaterat att det helt enkelt rör sig om omogen magmun i kombination med att han är glupsk plus att jag har ständig överproduktion i brösten. Han har alltid ätit ungefär var tredje-var fjärde timme och klarat sig fint på det. Enstaka dagar har det hänt att han kräkts om möjligt ännu mer än vanligt, och då har han också varit hungrig lite oftare = ätit fler ggr!

• Stövelkatten

Jag hade också en "kräkbebis" och allt var så normalt SÅ. Han gick upp i vikt som han skulle osv. Efter mycket tjat från min sida så visade det sig dock att unden var allergisk mot ägg- mjölk- och baljväxtprotein, och det var därför han kräktes.

Svar på tråden När bebisen spyr upp all mjölk den nyss fått i sig