• DiabS

Hård hud vid kejsarsnittet

Jag gjorde ett akutsnitt för tre veckor sedan. Själva stygnen och snittet har läkt fint, men längs med hela snittet är huden stenhård! Det känns som att det ligger en hård korv längs med magen. Jag har inte så mycket hud som hänger över, däremot är den hårda huden upphöjd.

Betyder detta att jag fått ärrbildning under hela ärret eller är det något som kommer att försvinna?  Det är ju inte färdigläkt än, men jag blir lite orolig när huden är så väldigt hård.

• Svar på tråden Hård hud vid kejsarsnittet
  • Jempa77

hej 

jag är också snittad ,  2 ggr .
    jag tror att det du känner ger med sig efter en tid , att det hör ihop med läkningen osv.. men  det kan ju även bli en liten hårdyta kvar  är nog lite olika det där, bäst är att du frågar en läkare om du känner dig orolig.
    Mina snitt har gått bra men jag har tappat känslen i nedre delen av magen  det beror på att känsel nerverna är avbrutna där 2 ggr . känner du också så , men det är för tidigt för dig att säga kanske ... senaste snittet gjorde jag  mars 2010 .

ha det gott. mvh jennie

• Mmatilda

Jag har så med... Men inte längs hela snittet. 8 veckor efter snittet... På BVC sa de att det hör till läkningsprocessen.

• SockerStinn

Hade samma efter snittet. Nu 3 år senare är den bara en tunn sträng som är just ärret som är hårt. Känseln kom också tillbaka, tog väl ett år. Och för ärret att läka helt  tog det 2½ år, nu har det faktiskt hållt sig helt fast det har varit torr luft så nu vågar jag säga det *peppar, peppar*

• Gladskit

Det lägger sig efter en tid.
    Jag har inte alls så längre, det är nu 6 år sedan min snittförlossning och det är mjukt kring ärret.

Svar på tråden Hård hud vid kejsarsnittet